۷.۵ درصد از جمعیت زنجان تحت پوشش خدمات کتابخانه های عمومی هستند
۷.۵ درصد از جمعیت زنجان تحت پوشش خدمات کتابخانه های عمومی هستند

 امیر نیک بخش در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه های استان زنجان خبر دادو افزود: با اجرای طرح های مختلف در بخش کتاب و کتابخوانی تعداد اعضای کتابخانه ها رشد داشته است. وی اظهار کرد:۷.۵ درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش کتابخانه های عمومی هستند و این نرم از […]

 امیر نیک بخش در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه های استان زنجان خبر دادو افزود: با اجرای طرح های مختلف در بخش کتاب و کتابخوانی تعداد اعضای کتابخانه ها رشد داشته است.

وی اظهار کرد:۷.۵ درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش کتابخانه های عمومی هستند و این نرم از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان گفت: ۱۱.۵ درصد منابع کتابخانه های ما در طرح  اهدای کتاب  بوده است که  در ۱۵ روز اسفند ماه سال گذشته یک هزار جلد از طرف  مردم کتاب به کتابخانه های استان اهداد شد که ارزش ریالی این کتابها بیش از یک میلیارد تومان بوده است.

نیک بخش بر تعمیق و ترویج فرهنگ مطالعه  و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و گفت: مطبوعات و رسانه‌ها نقش مهم و اساسی در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه دارند.

نیک بخش بابیان اینکه با ورود فضای مجازی فرهنگ مطالعه پایین آمده است تصریح کرد متأسفانه فضای مجازی فرهنگ مطالعه را پایین آورده با تغییر نسل سمت‌وسوی مطالعه به سمت فضای مجازی رفته است.

وی افزود: لذتی که در مطالعه کتاب برای انسان دارد مطالعه مطالب در فضای مجازی ندارد و باید فرهنگ مطالعه تقویت شود تا بحث نویسندگی در حوزه کتاب ارتقا پیدا کند.