اعتیاد، معضلی است که به بدسرپرستی کودکان منتج می‌شود
اعتیاد، معضلی است که به بدسرپرستی کودکان منتج می‌شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، محمد محمدی‌قیداری در حاشیه مراسم ضیافت افطاری مرکز شیرخوارگاه و خانه نوباوگان شهید بقاء ثمین‌تاب در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در مراسم ضیافت مهربانی، همه ما میهمان ایتام تحت پوشش بهزیستی هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ کودک در مراکز خیریه تحت نظارت اداره‌کل […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، محمد محمدی‌قیداری در حاشیه مراسم ضیافت افطاری مرکز شیرخوارگاه و خانه نوباوگان شهید بقاء ثمین‌تاب در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در مراسم ضیافت مهربانی، همه ما میهمان ایتام تحت پوشش بهزیستی هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ کودک در مراکز خیریه تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی استان نگه‌داری می‌شوند و خوشبختانه خیران در طول سال زحمات زیادی برای حمایت از این کودکان می‌کشند؛ در واقع خیران بازوان توانمند اداره‌کل بهزیستی برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و مجهول‌الهویت هستند.

این مسئول با بیان این‌که کودکان و نوباوگان در صورت لزوم و فقط با دستور مقامات قضایی به مراکز تحت پوشش بهزیستی ارجاع داده می‌شوند، ادامه داد: برخی از این کودکان واگذار می‌شوند و برخی نیز بنا به شرایط تا ۱۸ سالگی در مراکز نگه‌داری می‌شوند که البته این قشر نیز بازتوان شده و بعد از ۱۸ سالگی صاحب شغل می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که ۲۸۱ کودک نیز در خانواده‌ها نگه‌داری می‌شوند و تحت حمایت بهزیستی قرار دارند، افزود: تشخیص این‌که کودکی در خانواده و یا در مراکز نگه‌داری شود با قضات است و کودکانی که قیم دارند با حمایت و پشتیبانی‌های بهزیستی در خانواده نگه‌داری می‌شوند. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سازمان بهزیستی این است که کودکان در خانواده‌ها نگهداری شوند.

محمدی‌قیداری تصریح کرد: کودکانی که در خانواده‌ها نگه‌داری می‌شوند تحت پوشش طرح حامی بهزیستی هستند و به خیران معرفی می‌شوند تا برای مسایل تربیتی، تحصیل، اشتغال و ازدواج تحت حمایت و پشتیبانی باشند. خیران نیز می‌توانند با مراجعه به معاونت مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی و دریافت مشخصات کودکانی که نیازمند پشتیبانی هستند، ماهانه و یا سالانه مبلغی را به حساب این کودکان واریز کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان این‌که کمیته امداد مرکزی برای نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ندارد و این وظیفه حاکمیتی بر عهده بهزیستی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ مرکز غیر دولتی، ایتام شیرخوار زیر ۶ سال را نگه‌داری می‌کنند. کودکان ۶ تا ۱۲ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در ۴ مرکز دیگر نگه‌داری می‌شوند.

انتهای پیام