بازجویی همدست بابک زنجانی به قوه قضائیه ارسال نشده است
بازجویی همدست بابک زنجانی به قوه قضائیه ارسال نشده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در صد و سیزدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و ممنوع الخروج بودن مدیرعامل بانک سرمایه گفت: بعضی از افراد این پرونده ممنوع‌الخروج بوده و برای مدیران قبلی این بانک هم پرونده […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در صد و سیزدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و ممنوع الخروج بودن مدیرعامل بانک سرمایه گفت: بعضی از افراد این پرونده ممنوع‌الخروج بوده و برای مدیران قبلی این بانک هم پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه افراد بدهکار این پرونده قول داده بودند که تا آخر اردیبهشت بدهی خود را بدهند، افزود: برخی افراد، اموال خود را در اختیار قرار دادند و در اصل تسهیلات گرفته شده، اموال وجود دارد اما در رابطه با تاخیرها، اختلافاتی مطرح است که در حال حساب است.

اژه‌ای در واکنش به سخنان رئیس مجلس مبنی بر ضرورت تعجیل رسیدگی قضایی به پرونده‌های مسولان از جمله پرونده رئیس جمهور سابق، گفت: برخی از پرونده‌ها نیاز به کار کارشناسی دارد و پرونده مذکور هم هنوز در دادگاه است.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص پرونده همدست جدید بابک زنجانی، گفت: پرونده بابک زنجانی یکی از پرونده‌های سنگین بود کارهای مهمی هم واقع شده است اما به لحاظ حجم کار و عدم همکاری متهمین در طول پرونده و مسائلی که در خارج از کشور مطرح شد، باعث طولانی شدن رسیدگی به این پرونده شد.

وی افزود: متهمان این پرونده در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفتند اما تا به امروز نتیجه‌ای از بازجویی‌های وزارت اطلاعات پیرامون رسیدن به منابع مالی جدید، حاصل نشده است.

وی افزود: نتیجه بازجویی‌ها و اعترافات همدست جدید زنجانی، تأثیر چندانی بر محکومیت زنجانی ندارد با این حال در حکم دیوان عالی هم مسائلی در مورد ارفاق‌های قانونی به شرط همکاری ذکر شده است.