فرهنگ اهدای عضو در اردبیل نهادینه شود
فرهنگ اهدای عضو در اردبیل نهادینه شود

قدرت اخوان اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: سال گذشته پنج هزار بیمار مرگ مغزی داشتیم که نیمی از آن ها شرایط اهدای عضو را داشتند. وی افزود: با این وجود از دو هزار و ۵۰۰ بیمار مرگ مغزی، تنها ۶۰۰ نفر یعنی نزدیک به ۱۲ درصد اعضای بدن خود را اهدا کردند. […]

قدرت اخوان اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: سال گذشته پنج هزار بیمار مرگ مغزی داشتیم که نیمی از آن ها شرایط اهدای عضو را داشتند.

وی افزود: با این وجود از دو هزار و ۵۰۰ بیمار مرگ مغزی، تنها ۶۰۰ نفر یعنی نزدیک به ۱۲ درصد اعضای بدن خود را اهدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تأکید کرد: تاکنون برای ۱۰ هزار شهروند اردبیلی کارت اهدای عضو صادر شده اما به صورت معمول در هنگام اهدا، خانواده‌ها مخالفت می‌کنند.

اخوان اکبری با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند به چند بیمار زندگی دوباره ببخشد، اضافه کرد: لازم است موضوع اهدای عضو فرهنگ‌سازی شود.

وی افزود: علوم پزشکی استان امکانات لازم برای پیوند اعضای اهدایی را دارد و هم اینک نیز بیماران در نوبت پیوند شمار قابل‌توجهی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تأکید کرد: در صورتی که موضوع اهدای عضو فرهنگ‌سازی شود، مواردی از جمله فروش کلیه که اخیراً مشاهده می‌شود، کم‌رنگ‌تر خواهد شد.

اخوان اکبری افزود: در فروش کلیه شاهد برخی دلال‌بازی‌ها هستیم اما با اصلاح فرهنگ اهدای عضو، بسیاری از مشکلات فعلی رفع می‌شود.