شهروندان اردبیل گوشت قرمز را از مراکز مجاز تهیه کنند
شهروندان اردبیل گوشت قرمز را از مراکز مجاز تهیه کنند

داریوش امدادی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در وضعیتی که این بیماری در برخی استان‌ها شایع شده، توصیه اکید ما به تأمین گوشت از قصابی‌های مجاز است. وی افزود: در ادامه گوشت خریداری شده قبل از مصرف می‌بایست به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه‌داری شده و سپس به مصرف برسد. رئیس گروه […]

داریوش امدادی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در وضعیتی که این بیماری در برخی استان‌ها شایع شده، توصیه اکید ما به تأمین گوشت از قصابی‌های مجاز است.

وی افزود: در ادامه گوشت خریداری شده قبل از مصرف می‌بایست به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه‌داری شده و سپس به مصرف برسد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی استان متذکر شد: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری شغلی است و به ویژه افرادی که با دام سروکار دارند را تهدید می‌کند.

امدادی تأکید کرد: ضروری است: دامداران و چوپانان، کارگران کشتارگاه‌ها و دامپزشکان در هنگام تماس با دام حفاظت فردی را به خاطر سپرده و از دستکش و چکمه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری نیز از طریق گزش کنه است، اضافه کرد: لازم است افرادی که با دام در ارتباط هستند تمهیدات حفاظتی گزش حشرات از جمله مصرف حشره‌کش‌ها را به کار گیرند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی استان در خصوص نحوه انتقال بیماری از انسان به انسان نیز ادامه داد: هرگونه ارتباط با ترشحات فرد بیمار می‌تواند موجب انتقال بیماری شود.

امدادی تأکید کرد: هر چند موردی از ابتلا یا مشکوک به ابتلا در اردبیل گزارش نشده اما لازم است پزشکان نیز نسبت به حفاظت فردی همت کنند.