بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در اردبیل نداریم/آمادگی بیمارستان‌ها
بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در اردبیل نداریم/آمادگی بیمارستان‌ها

داریوش امدادی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: از ۱۰ سال قبل تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به این بیماری در اردبیل گزارش نشده و حتی در وضعیت فعلی که بیماری در برخی مناطق شایع شده نیز مورد مثبتی اعلام نشده است. وی افزود: سال گذشته چند مورد بیمار مشکوک شناسایی شده بود […]

داریوش امدادی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: از ۱۰ سال قبل تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به این بیماری در اردبیل گزارش نشده و حتی در وضعیت فعلی که بیماری در برخی مناطق شایع شده نیز مورد مثبتی اعلام نشده است.

وی افزود: سال گذشته چند مورد بیمار مشکوک شناسایی شده بود که نمونه خون این افراد به آزمایشگاه پاستور ارسال شد و خوشبختانه پاسخ ابتلا منفی بود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی استان تأکید کرد: با توجه به اینکه مقابله با این بیماری با نظام مراقبت همراه شده است، به صورت سالانه کارگاه‌های آموزشی ویژه به ورزان، پزشکان و پرستاران برگزار شده و نحوه شناسایی و درمان این بیماری اطلاع‌رسانی می‌شود.

امدادی با اشاره به آمادگی تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برای مقابله با این بیماری اضافه کرد: در صورتی که فردی مشکوک به این بیماری به مراکز درمانی استان مراجعه کند، کادر درمان از آمادگی کافی برخوردار است.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین علامت این بیماری همچنان که از نام آن پیداست، بروز تب در فرد است و در ادامه درد عضلات، سردرد، خون‌ریزی‌های زیرپوستی و بی‌اشتهایی نیز مشاهده می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی استان متذکر شد: بعد از رویت این علائم پزشکان سریعاً سابقه تماس بیمار با دام را بررسی می‌کنند و میزان احتمال به بیماری از طریق سابقه فرد مشخص می‌شود.