تیرماه امسال؛ نخستین جشنواره مد و لباس استان زنجان برگزار می‌شود
تیرماه امسال؛ نخستین جشنواره مد و لباس استان زنجان برگزار می‌شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معراج کرمی افزود: این جشنواره به منظور تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب در ارائه سبک اسلامی و ایرانی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال برگزار می‌شود.وی با بیان اینکه آخرین مهلت دریافت آثار نخستین […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معراج کرمی افزود: این جشنواره به منظور تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب در ارائه سبک اسلامی و ایرانی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آخرین مهلت دریافت آثار نخستین جشنواره مد و لباس استان زنجان ١٠ تیر ماه است، ادامه داد: داوری اولیه آثار توسط هیئت انتخاب از ١۵ تا ١٧ تیر صورت می‌گیرد.
کرمی با بیان اینکه همه متقاضیان باید با مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره نسبت به ارائه آثار و ثبت‌نام اقدام کنند، اظهار کرد: متقاضیان مرکز استان می توانند با مراجعه به محل دبیرخانه به آدرس: بلوار استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، طبقه همکف، اداره امور هنری و سینمایی، آثار خود را جهت شرکت در جشنواره ارائه کنند و شرکت کنندگان در شهرستان‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تابعه، آثار خود را ارائه نمایند.
وی افزود: شرکت در جشنواره برای تمامی طراحان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان حوزه مد و لباس استان آزاد بوده و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، طبق فراخوان نخستین جشنواره مد و لباس استان زنجان، استاندارد و سایز لباس‌ها برای شرکت در این جشنواره بر مبنای سایزهای ۴٠- ٣٨ زنانه و ۵٠- ۴٨ مردانه است و از هر شرکت‌کننده حداکثر سه طرح به هر یک از بخش‌های مسابقه راه پیدا می‌کند.
استفاده از محصولات تولید داخل در تهیه لباس امتیاز ویژه دارد.
‘تناسب طرح با موازین شرعی، عرفی و تطابق با فرهنگ و شئونات اسلامی ایرانی و شاخص‌های فرهنگی عمومی’، ‘خلاقیت، نوآوری و جذابیت در طرح و تناسب رنگ‌ها’، ‘استفاده از پارچه‌های تولید داخل کشور و دوری از تولید طرح غیر ایرانی و چاپ آن بر روی لباس’ باید رعایت شده و ‘استفاده از فناوری‌های نوین در طراحی، برش و دوخت لباس’ و نیز ‘ارائه و تحویل ملحقات برای کلیه لباس‌ها’ از امتیاز ویژه برخوردار می‌شود.
این جشنواره را در سه بخش ‘طراحی لباس’، ‘دوخت لباس’ و ‘بخش جنبی’ برگزار می شود.
در بخش طراحی لباس، پذیرش آثار به دو صورت طراحی دستی یا دیجیتالی بوده و آثار در سه اندازه ٣٠*٢٠، ۴٠*٣٠ و ٧٠*۵٠ پذیرفته می‌شود.
آثار طراحی شده باید دارای عنوان مدل و امضای طرح باشد.
در بخش دوخت لباس نیز لباس‌های ارائه شده مخصوص حضور در اجتماع بوده و پارچه آن باید در همین راستا باشد، اعمال هر گونه تزئینات بر روی این لباس بلامانع بوده و دوخت لباس شامل مانتوی مدارس، مانتوی اجتماع، چادر، پوشش سر، مانتوی مجلسی، لباس مشاغل و لباس محلی است.
بخش جنبی نخستین جشنواره مد و لباس استان زنجان شامل برگزاری کارگاه‌های علمی و عملی است.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی