وقوع ۲۱۶۷ واقعه ازدواج در زنجان/طلاق رشد یافته است
وقوع ۲۱۶۷ واقعه ازدواج در زنجان/طلاق رشد یافته است

 سید علی شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تمام افراد بالای ۱۵ سال دارای شناسنامه عکس دار، واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و محدودیتی برای صدور این کارت در استان زنجان وجود ندارد و این طرح از سال ۹۱ در استان زنجان کاربردی شده است. وی اظهار کرد: از زمان اجرای صدور […]

 سید علی شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تمام افراد بالای ۱۵ سال دارای شناسنامه عکس دار، واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و محدودیتی برای صدور این کارت در استان زنجان وجود ندارد و این طرح از سال ۹۱ در استان زنجان کاربردی شده است.

وی اظهار کرد: از زمان اجرای صدور کارت هوشمند ملی تاکنون در استان زنجان ۳۱۲ هزار و ۳۸۱  فقره کارت هوشمند ملی صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان تاکید کرد:  در اردیبهشت ماه سالجاری ۷ هزار و ۳۰۹ فقره کارت هوشمند ملی صادر شده و در دو ماهه سالجاری هم ۱۳ هزار و ۲ فقره کارت هوشمند ملی صادر شده است. 

شفیعی گفت: افراد واجد شرایطی که تاکنون موفق به دریافت کارت شناسایی ملی و یا کارت هوشمند ملی از سازمان ثبت احوال نشده اند، باید هر چه سریع تر به ایستگاه های کارت هوشمند ملی مراجعه و نسبت به ثبت نام و دریافت آن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تمام افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال که تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده اند به این امر اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان تصریح کرد: تخصیص شماره ملی، صدور کارت شناسنامه ملی، ارائه شناسنامه‌های رایانه‌ای، آرشیو اسناد هویتی، صدور کارت شناسایی هوشمند از جمله خدمات مکان‌محور این اداره کل است که توسط همکاران این اداره به مردم ارائه می‌شود.

شفیعی افزود: ثبت ولادت و صدور شناسنامه برای نوزادان، ثبت وفات وصدور گواهی وفات، تعویض شناسنامه، ثبت ازدواج و طلاق، صدور گواهی ولادت و تهیه آمارهای جمعیتی از اقدامات مهم ثبت احوال است. 

وی  به صدور کارت‌ ملی هوشمند اشاره کردو گفت: کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده کرد و از وقوع جرایم و سوء استفاده هم جلوگیری می کند. 

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان تصریح کرد: سازمان ثبت احوال برای صدور کارت هوشمند ملی تاکنون موفق بوده است. 

شفیعی از وقوه دو هزار و ۱۶۷ فقره واقعه ازدواج در استان زنجان طی دو ماهه سال ۹۶  خبر داد و گفت: طی سال گذشته در همین بازه زمانی هزار و ۸۵۰ فقره ازدواج رخ داد. 

وی تصریح کرد: نرخ طلاق در استان زنجان طی دو ماهه سال ۹۶ حدود ۴۰۳ فقره بوده که در سال گذشته در همین بازه زمانی نرخ طلاق ۳۶۵ مورد بوده است.