تعداد مراکز قرآنی  در زنجان طی سالجاری ۲رابر می شود
تعداد مراکز قرآنی  در زنجان طی سالجاری ۲رابر می شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ولی الله رحیمی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، از فعالیت ۲۴ شعبه و نمایندگی دارالقرآن کریم در استان زنجان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تعداد مراکز قرآنی  در سالجاری دو برابر می شود. وی اظهار کرد: طی سال […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ولی الله رحیمی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، از فعالیت ۲۴ شعبه و نمایندگی دارالقرآن کریم در استان زنجان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تعداد مراکز قرآنی  در سالجاری دو برابر می شود.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته ۵ هزار  قرآن آموز در مراکز و نمایندگی های دارالقرآن کریم آموزش دیدند.

مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم برنامه‌ریزی لازم را در دستور کاری خود قرارداده ایم و این موسسه برای تقویت ارزش‌های دینی و اشاعه فرهنگ قرآنی در بین جوانان و نوجوانان برنامه های متنوعی را در دستور کار دارد.

وی افزود: خوشبختانه در استان زنجان استقبال کودکان و نو جوانان از برنامه‌های قرآنی بسیار خوب بوده است و  این موسسه برای همه سنین برنامه‌های قرآنی را در طول سال برگزار می کند.

مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان به توسعه فعالیت های قرآنی در مناطق محروم تاکید کرد و گفت: این موسسه بر توسعه فعالیت‌های قرآنی در روستاها و مناطق محروم تأکید جدی دارد وتوسعه مراکز آموزشی دارالقرآن کریم زنجان در مناطق محروم یکی از سیاست‌های مهم این مجموعه قرآنی است ودر همین راستا چند نقطه شناسایی شده که در صورت هماهنگی شعبات ایجاد می شود.

رحیمی بر هم‌افزایی و همکاری بیشتر در اجرای برنامه‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر توسعه و ترویج فعالیت‌‎های قرآنی تاکید دارند. 

رحیمی از برگزاری دوره قرآنی پیش دبستانی، دوره آموزشی روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم خبر داد وگفت: دوره آموزشی صوت و لحن، تفسیر و تجوید قرآن کریم ، دوره تخصصی و کلاس‌های عمومی قرائت قرآن کریم، حفظ سوره‌های کوچک قرآن کریم از جمله دوره‌های برگزار شده در دارالقرآن کریم است که در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جشنواره های  کودک و نوجوان در استان زنجان تاکید کرد و گفت: امروز اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۰ در سالن دارالقران کریم برگزار می شود.

رحیمی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست اعلام برنامه‌های سال جاری است و افرادی که در راه قرآن گام برمی‌دارند، قدم در راه پیامبر  اکرم گذاشتند و در این میان قرآن ریسمان بزرگ خداوند برای جلا دادن روح  و جان است.

مدیر دارالقرآن کریم زنجان تصریح کرد: اشاعه موضوعات فرهنگی و قرآنی موجب مقابله با جنگ نرم دشمن است و از همین رو سیاست‌های دارالقرآن کریم نیز اجرای برنامه‌های قرآنی است.

رحیمی  به ایجاد مدرسه قرآنی در استان زنجان اشاره کردو گفت: این دبستان از سال گذشته کار خود را شروع کرده است.

وی استقبال بانوان از برنامه های قرآنی دارالقرآن کریم را بسیار عالی عنوان کردو افزود: طی سال گذشته هزار و ۳۳۰ نفر از بانوان در این برنامه ها حضور داشتند.