تولید۳۴هزار دقیقه برنامه برای ماه مبارک رمضان درصدا و سیمای زنجان
تولید۳۴هزار دقیقه برنامه برای ماه مبارک رمضان درصدا و سیمای زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به صداو سیمای مرکز زنجان، مرتضی صفری افزود: صدا و سیمای مرکز زنجان امسال مانند سالهای گذشته با برنامه ها و ویژه برنامه های متعددی میهمان سفره های مؤمنین روزه دار در ماه مبارک رمضان خواهد بود. وی ادامه داد: در این راستا معاونت […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به صداو سیمای مرکز زنجان، مرتضی صفری افزود: صدا و سیمای مرکز زنجان امسال مانند سالهای گذشته با برنامه ها و ویژه برنامه های متعددی میهمان سفره های مؤمنین روزه دار در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی ادامه داد: در این راستا معاونت صدا ی مرکز زنجان بیش از ۱۶۵۰۰ دقیقه برنامه برای این ایام تولید و تأمین کرده و آماده پخش نموده است .امسال نیز ویژه برنامه رادیو برای ساعات ملکوتی سحر، اوباشدانلار نام دارد و سعی شده با پخش آیتمهایی از قبیل بحث کارشناسی با حضور ائمه جمعه شهرستانها، تفسیر ادعیه ماه رمضان، آداب و رسوم سحری، رمضان در جبهه ها ، ادعیه مخصوص سحر و … ساعاتی پر از معنویت را برای شنوندگان خود فراهم نماید .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: دیگر ویژه برنامه رادیو، «آیلار آیی» نام دارد که قرار است در زمان افطار پخش شود و شامل آیتمهایی مانند آداب و رسوم رمضان، نمایش، ارتباط با استانهای مختلف، پرداخت به آداب و رسوم رمضان در شهرستانها، گزارش از زندانها جهت کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی، سخنرانی است.

صفری افزود: پخش مراسم جمع خوانی قرآن کریم به صورت زنده از حسینیه اعظم زنجان نیز یکی دیگر از مهمترین ویژه برنامه صدا برای این ایام می باشد که هر روز به مدت یک ساعت صورت خواهد گرفت .

وی با بیان اینکه رادیوی استانی زنجان برای شبهای قدر ، شهادت امیرالمومنین(ع) و پوشش راهپیمایی روز قدس نیز برنامه های ویژه ای تدارک دیده است که در زمان مقرر پخش خواهند شد ، گفت: سایر برنامه های روتین رادیو از جمله سلام زنجان، یاشاییش، جوانه ها، شریعت یولی، آی ایشیقیندانیز هر کدام به فراخور موضوع با حال و هوای این ماه مبارک پخش خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: پخش رادیو هم بیش از ۶ هزار  دقیقه برنامه مناسبتی برای این ماه مبارک تأمین کرده است که در کنار برنامه های تولیدی ساعات سرشار از معنویت را برای شنوندگان خود تدارک دیده اند. معاونت سیما هم برنامه ریزی گسترده ای را برای ماه میهمانی خدا انجام داده است.

صفری افزود: ویژه برنامه افطار سیما «آرزیلار سفراسی» می باشد که ساعات افطار را میهمان سفرهای مومنین روزه دار خواهد بود . بهره مندی از صحبتهای کارشناسی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش های ویژه جهت اشاعه فرهنگ سفره های ساده در افطار، مهمان ویژه، پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد جهت جلب مشارکتهای مردمی در آزادسازی زندانیان، وله های مختلف از آیتمهای جذاب این برنامه هستند.

وی ادامه داد: سیمای مرکز برای لیالی قدر، شهادت مولی متقیان علی (ع) ، راهپیمایی باشکوه روز قدس و عید سعید فطر نیز ویژه برنامه های مختلفی را برنامه ریزی کرده است که هر کدام در زمان خود همراه با بینندگان خود خواهند بود .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: شبکه اشراق امسال هم همچون سالهای گذشته مراسم باشکوه جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان را به صورت زنده از ساعت ۱۸ تا ۱۹ هر روز پوشش خواهد داد . همچنین طبق هماهنگی صورت گرفته این مراسم در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان از شبکه سراسری شما نیز پخش خواهد شد .

صفری افزود: علاوه بر این برنامه های ذکر شده ، سایر برنامه های روتین سیما از جمله آلاچیق ، شاپرک، جوان و نوجوان، بیزیم ائللر ، عطر آدینه و …. نیز با حال و هوای ماه مبارک رمضان پخش خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مجموع معاونت سیما برای این ماه مبارک بیش از ۱۷۵۰۰ دقیقه برنامه آماده نموده است که در ایام مختلف این ماه پخش خواهند شد، گفت: معاونت اطلاعات و اخبار هم همگام با سایر معاونت های تولیدی ، تولید گزارشها و تفاسیر خبری مختلف تلویزیونی و رادیویی به مدت بیش از  ۴۵۰ دقیقه را در این ایام پیش بینی کرده است که فراخور این روزها تولید و پخش خواهد کرد.