موزه تاریخ علوم اردبیل، موزه برتر کشور شد
موزه تاریخ علوم اردبیل، موزه برتر کشور شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، محمد نریمانی با اعلام این خبر، گفت: انتخاب موزه برتر کشور در چهار گروه موزه‌های خصوصی و موزه‌های دولتی بزرگ، متوسط و کوچک و ۱۲ محور تخصصی شامل آموزش، پژوهش، بازدید از موزه، تلاش برای بقا، توسعه مدیریت، خلاقیت و نوآوری، کودکان و نوجوانان، اعمال استانداردهای فنی و توسعه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، محمد نریمانی با اعلام این خبر، گفت: انتخاب موزه برتر کشور در چهار گروه موزه‌های خصوصی و موزه‌های دولتی بزرگ، متوسط و کوچک و ۱۲ محور تخصصی شامل آموزش، پژوهش، بازدید از موزه، تلاش برای بقا، توسعه مدیریت، خلاقیت و نوآوری، کودکان و نوجوانان، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی، گردآوری، معرفی، حفاظت و نگهداری و شعار روز جهانی انجام شده است.

وی افزود: با همکاری ۵۰ شخصیت علمی و تخصصی در عرصه‌های مختلف موزه و موزه‌داری طی ۱۲ جلسه و بیش از ۲۳۵ نفر ساعت، موزه ها مورد ارزیابی، نقد و داوری قرار گرفت و نهایتا از بین موزه‌هایی که به مرحله پایانی راه یافته بودند، پس از تجمیع آرا در گروه‌های چهار گانه و هر یک از ۱۲ محور تخصصی، موزه‌های برتر سال ۱۳۹۶ انتخاب شد.

نریمانی ادامه داد: در بخش موزه‌ دولتی کوچک، موزه تاریخ علوم اردبیل با شاخصه «توسعه مدیریت» و «شعار روز جهانی» به عنوان موزه برتر کشور معرفی و تقدیر شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: موزه تاریخ علوم اردبیل همچنین در شاخصه‌های بازدید، گرداوری، نگهداری و حفاظت شایسته تقدیر شناخته شد.

مراسم تقدیر از موزه‌های برتر کشور همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی ایکوم، سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و جمعی از مسئولین و مدیران موزه‌های کشور در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۹۴ نیز در شاخصه‌های گرداوری، خلاقیت و نوآوری، کودک و نوجوان و توسعه مدیریت به عنوان موزه برتر کشور معرفی شده بود. همچنین این موزه سال گذشته برنده هفدهمین جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران شده است.
انتهای پیام