انتقال آب حوزه «قزل اوزن» به اردبیل ضروری است
انتقال آب حوزه «قزل اوزن» به اردبیل ضروری است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اصغر سلیمان زاده صبح پنج‌شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: به منظور انتقال آب ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که هر چند رقم درشتی است اما به دلیل ضرورت انتقال آب می‌بایست تأمین شود. وی افزود: آب قزل اوزن صرفاً به منظور […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اصغر سلیمان زاده صبح پنج‌شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: به منظور انتقال آب ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که هر چند رقم درشتی است اما به دلیل ضرورت انتقال آب می‌بایست تأمین شود.

وی افزود: آب قزل اوزن صرفاً به منظور تأمین نیاز اردبیل انتقال نمی‌یابد و نیاز تمامی شهرهای واقع در مسیر انتقال حتی روستاها و قشلاقات تأمین خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان انتقال آب از قزل اوزن را از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مجموعه خود دانست و تأکید کرد: علاوه بر این طرح  شبکه‌های آبی سبلان و گیوی از محل بانک توسعه زیرساخت آسیایی دنبال می‌شود.

سلیمان زاده برنامه‌های دیگر اقتصاد مقاومتی این مجموعه را احداث نیروگاه ۱.۵ واتی در بیله سوار عنوان کرد و گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی به اجرای طرح‌های مرزی از محل صندوق توسعه ملی با اعتبار ۷۳۹ میلیارد تومان نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر این واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌ها به صنایع اردبیل در دستور کار است.

وی به تولید ۲۳ میلیون مترمکعب پساب در اردبیل اشاره کرد و گفت: پساب با قیمت کمتر به میزان قیمت تصفیه آن به بخش صنعتی واگذار می‌شود.