توانمندسازی ساکنان مناطق محروم اردبیل در دستور کار باشد
توانمندسازی ساکنان مناطق محروم اردبیل در دستور کار باشد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش صبح پنج‌شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: لازم است در هر شهرستان برنامه‌های اشتغال‌زایی با کمک و مطالعه مشاوران انتخاب شود. وی افزود: در ادامه با جذب تسهیلات بانکی از اقشار محروم دستگیری شود تا این گروه بتوانند با تسهیلات مطلوب […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش صبح پنج‌شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: لازم است در هر شهرستان برنامه‌های اشتغال‌زایی با کمک و مطالعه مشاوران انتخاب شود.

وی افزود: در ادامه با جذب تسهیلات بانکی از اقشار محروم دستگیری شود تا این گروه بتوانند با تسهیلات مطلوب برای تأمین معیشت خود شغل ایجاد کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به اجرای موفق طرح تأمین مالی خرد در برخی شهرستان‌های اردبیل افزود: از جمله لازم است از زمینه‌های جدید تأمین مالی استفاده شده و به ویژه این طرح در روستاهای مرزی به اجرا درآید.

خدابخش به ضرورت اولویت‌بخشی اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار تأکید کرد و گفت: در حال حاضر نیز این طرح از سوی بانوان بیش از آقایان استقبال شده است.

وی افزود: طرح تأمین مالی خرد یکی از شیوه‌های اشتغال‌زایی بدون سرمایه‌گذاری است و به ویژه اجرای آن برای مناطق محروم اردبیل اولویت دارد.

استاندار اردبیل متذکر شد: در عین حال سرمایه‌گذاری‌های متعددی در حوزه‌های معدن، صنعت و کشاورزی صورت گرفته و از جمله می‌توان به شبکه آبی خداآفرین و نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل اشاره کرد.

خدابخش همچنین خواستار تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان شد و گفت: تأخیر در تکمیل موجب بروز مشکلات و معارضین جدید در پروژه می‌شود که می‌توان نمونه آن را در کمربندی اردبیل مشاهده کرد.