از خرمشهر باید درس‌های زیادی آموخت
از خرمشهر باید درس‌های زیادی آموخت

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران پدیده بی‌نظیر در حیات سیاسی جهان بود و با هیچ‌کدام از انقلاب‌هایی که طی ۵۰ سال اخیر اتفاق افتاده است، شباهت ندارد. وی افزود: در همه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران پدیده بی‌نظیر در حیات سیاسی جهان بود و با هیچ‌کدام از انقلاب‌هایی که طی ۵۰ سال اخیر اتفاق افتاده است، شباهت ندارد.

وی افزود: در همه جای دنیا جنگیدن دارای اصول و قواعد خاصی دارد که نیروهای مسلح با آن آشنا هستند، در طول هشت سال دفاع‌مقدس ابرقدرت‌های جهان با هدایت و پشتیبانی صدام او را با آمادگی تمام به جنگ با ایران خواندند و خرمشهر را اولین هدف خود در این تهاجم قرار دادند؛ دشمن بعثی با تمام تجهیزات نظامی و حمایت ابرقدرت‌های دنیا برای شکست دادن انقلاب اسلامی در مقابل ملت ایران صف‌بندی کرده بودند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: صدام پیش‌بینی کرده بود که منطقه غرب کشورمان را سه روزه و جنوب ایران را ۵ الی یک هفته‌ای به تصاحب خود درآورد و حیات انقلاب اسلامی را برچیند اما با مقاومت رزمندگان اسلام مواجه شد. ۳۴ روز مقاومت جانانه در خرمشهر، این شهر را به خونین شهر تبدیل کرد که در نهایت به دست عنایت خداوند و مقاومت رزمندگان اسلام با ولایت امری امام راحل، خرمشهر آزاد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: بیش از سه دهه از آزادسازی خرمشهر می‌گذرد، توصیه می‌کنم خاطرات رزمندگان و تاریخ مبارزه خرمشهر را مورد مطالعه قرار دهیم؛ چرا رزمندگان حاضر در آن زمان در سینه‌های‌شان حرف‌های بسیاری برای گفتن به نسل امروز دارند.

آیت‌الله خاتمی به نقش زنان در طول ۸ سال دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: در ۳۴ روز مقاومت خرمشهر در این روزها پیر و جوان، نظامی و غیرنظامی، زن و مرد کنار یکدیگر بودند و از خرمشهر دفاع می‌کردند که در این عرصه نقش بانوان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه زنان نیز در کنار مردان دوشادوش آنان اسلحه به دست در کنارشان می‌جنگیدند و در این راه خدمات ارزشمندی را به انقلاب ارائه کرده‌اند.

وی یادآور شد: ما باید از خرمشهر درس‌های زیادی را بیاموزیم، ما نباید افتخارات دیروز خودمان را هرگز فراموش کنیم بلکه باید این افتخارات را به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب که نه پیروزی انقلاب اسلامی را چشیده و درک کرده‌اند و نه دوران جنگ ۸ سال دفاع‌مقدس را بازگو کنیم تا بدانند که ملت ایران چگونه در برابر استکبار جهانی ایستاده است.

در ادامه این مراسم، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار کرد: در هشت سال دفاع‌مقدس و در تجاوز رژیم بعث به خرمشهر، رزمندگان اسلام ۳۴ روز مقابل دشمنان اسلام مقاومت و جان‌فشانی کرده و حسین‌وار جنگید تا خرمشهر به خونین شهر تبدیل شد.

سردار جهانبخش کرمی تصریح کرد: مقاومت در خرمشهر مبنای دفاع مقدس شد؛ چراکه فتح خرمشهر عنایت خداوند متعال بود که امام راحل نیز فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها است.

وی یادآورشد: جنگ هشت سال دفاع‌مقدس را استکبار جهانی تحمیل به ما کرده بود و صدام به نیابت از آنان آغازگر این جنگ بود. ۶۰ هزار نیروی دشمن در منطقه مستقر شده بودند اما رزمندگان اسلام با شجاعت و وحدت بی‌نظیر نیروهای مسلح و با رهبری امام راحل خرمشهر را فتح کردند.

کرمی خاطرنشان کرد: ما امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، بسیجیان، ملت ایران اعلام می‌کنیم که در تمام صحنه‌های دفاع از کشور با روحیه انقلابی، جهادی، از اسلام، ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام