۱۰۰ پروژه دربخش بهداشت طی خردادماه سال جاری افتتاح می شود
۱۰۰ پروژه دربخش بهداشت طی خردادماه سال جاری افتتاح می شود

محمد رضا صائینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید بود، افزود: تعداد کل  نیروهای انسانی ارائه خدمات در سطح استان زنجان ۲.۴ برابر شده است چرا که قبل از برنامه طرح تحول سلامت ۲۳۶ نفر خدمات ارائه می دادند که بعد […]

محمد رضا صائینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید بود، افزود: تعداد کل  نیروهای انسانی ارائه خدمات در سطح استان زنجان ۲.۴ برابر شده است چرا که قبل از برنامه طرح تحول سلامت ۲۳۶ نفر خدمات ارائه می دادند که بعد از برنامه تحول سلامت به ۵۸۳ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات به میانسالان ۲۰ برابر شده و قبل از برنامه  مراقبت های بهداشتی اولیه در مناطق شهری و روستایی برای ۴ هزار و ۶۶۱ نفر بود که بعد از برنامه به ۹۲ هزار و ۳۵۲ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده روستایی از اقدامات مهم این برنامه بود، تاکید کرد:اعتبار میانگین سالانه برنامه پزشک خانواده روستایی ۱۳.۸ برابر شده است چرا که قبل از برنامه تحول سلامت اعتبار برنامه پزشک خانواده سه میلیارد و ۵۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود و بعد از برنامه تحول سلامت ۴۸ میلیارد و ۹۴۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شده است.

صائینی افزود: در استان زنجان ۳۶ پروژه از ۲۲۶ پروژه واحدهای بهداشتی تاکنون افتتاح شده و ۱۰۰ پروژه نیز تا نیمه خردادماه سال جاری افتتاح می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: با توسعه سبک زندگی اسلامی و تغذیه اسلامی امید به زندگی افزایش می‌یابد و باید به این امر مهم بیش از بیش توجه شود.

صائینی گفت: امروزه بررسی‌ها و تجربه‌ها نشان می‌دهد گرایش افراد به سمت تغذیه‌های اسلامی و طبیعی و جلوگیری از تغذیه‌هایی همچون فست فود باعث افزایش میانگین طول عمر و امید به زندگی در جامعه می‌شود و رسانه‌ها در بحث تغذیه‌های اسلامی در بین مردم تأثیر بسیار خوبی دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این طرح در استان به خوبی اجراشده  و توفیقات خوبی هم ایجادشده است.