زنجانی‌ها اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند
زنجانی‌ها اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند

سیامک اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی دهه اول ماه مبارک رمضان احتمال کاهش اهدا کنندگان خون  وجود دارد که در این میان توصیه می شود افراد واجد شرایط نسبت به اهدای خون در این زمان اقدام کنند و اهدا کنندگان خون اهدای خون را به شبهای قدر موکول نکنند چرا که در این […]

سیامک اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی دهه اول ماه مبارک رمضان احتمال کاهش اهدا کنندگان خون  وجود دارد که در این میان توصیه می شود افراد واجد شرایط نسبت به اهدای خون در این زمان اقدام کنند و اهدا کنندگان خون اهدای خون را به شبهای قدر موکول نکنند چرا که در این شبها ترافیک کاری است. 

مدیر کل انتقال خون استان زنجان گفت:  اهدای خون منافاتی با روزه داری ندارد و بر این اساس افرادی که وعده سحری خود را به صورت کامل صرف کنند می توانند نسبت به اهدای خون مبادرت کنند.

اسدی تاکید کرد: اهدای خون دارای شرایطی است و بر اساس آن نسبت به خون گیری اقدام می شود و متقاضیان باید حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

وی افزود: طی ماه مبارک رمضان سال گذشته استقبال شهروندان زنجانی از اهدای خون بسیار عالی بوده است.

وی تصریح کرد: پایگاه انتقال خون زنجان در ماه رمضان  آماده پذیرایی از مردم است و شهروندان می‌توانند شیفت صبح از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۲.۳۰ و بعد از افطار نیز به مرکز انتقال خون زنجان در سعدی وسط مراجعه کرده و خون اهداء کنند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: مردم استان زنجان در زمینه اهدای خون پیش‌قدم هستند ودرصد زیادی از اهداءکنندگان خون در زنجان به‌طور مستمر خون می‌دهند.

اسدی گفت: اهدای خون نه تنها زندگی دوباره به بیمار می‌بخشد بلکه برای سلامتی خود افراد هم مثمر ثمر است و اهدای خون یک سرمایه فرهنگی مهم است و این امر تنها مختص زمان خاصی نیست و نیاز به خون زمان خاصی را نمی‌شناسد.

وی یاد آور شد: خوشبختانه طی ماه مبارک رمضان سال گذشته استقبال جوانان در استان زنجان برای اهدای خون بسیار مطلوب بوده است.