هوای زنجان در وضعیت سالم قرار دارد
هوای زنجان در وضعیت سالم قرار دارد

علی اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شاخص کیفیت هواروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در استان زنجان به ۱۶۰رسیده بود، افزود: این شاخص  اگر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ باشد ناسالم اعلام می شود و دیروز هوای استان ناسالم برای همه افراد بود.  وی  با بیان اینکه منشا این ریزگردهای کشور عراق است، ادامه داد: […]

علی اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شاخص کیفیت هواروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در استان زنجان به ۱۶۰رسیده بود، افزود: این شاخص  اگر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ باشد ناسالم اعلام می شود و دیروز هوای استان ناسالم برای همه افراد بود. 

وی  با بیان اینکه منشا این ریزگردهای کشور عراق است، ادامه داد: از شامگاه شنبه گردوغباروارد آسمان زنجان شده و استان زنجان را دیروز در سیطره خود گرفته بود. 

اسدی  گفت: توصیه می شود گروههای حساس نظیرکودکان ، سالمندان وبیماران  قلبی وریوی ازمنزل خارج نشوند  وفعالیت طولانی مدت درشهر  نداشته باشند.

رئیس اداره پایش و نظارت هوای اداره کل محیط‌زیست زنجان، گفت: با توجه به اینکه جهت باد استان زنجان در بهار، جنوب غربی است، احتمال ورود و نفوذ ریزگرد را داشته باشیم وجود دارد و در شرایط ناسالم به گروه‌های حساس از جمله بیماران، کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود که از تردد در خیابان‌ها خودداری کنند.

اسدی با بیان اینکه بیشترین زمان وقوع هوای ناسالم در استان زنجان فصل بهار است، افزود: براساس برآوردهایی که در سال گذشته انجام‌شده بیش از ۸۰ درصد آلایندگی هوا از طریق خودروها است و ۲۰ درصد هم مربوط به سایر آلاینده‌ها مثل صنایع بوده است. 

اسدی تأکید کرد: ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون عامل اصلی شرایط ناسالم در استان بوده است.