نه بزرگ زنجانی ها به فتوشاپی ها/ لطفا شورا را سیاسی نکنید
نه بزرگ زنجانی ها به فتوشاپی ها/ لطفا شورا را سیاسی نکنید

خبرگزاری مهر-گروه استانها: قطار انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در حالی در ایستگاه ۲۹ اردیبهشت ماه به نقطه پایان خود رسید که با نگاهی که به ترکیب منتخبین شوراها درک و فهم بالای شهروندان زنجانی و دغدغه مند بودن آنها را برای تعیین افرادی تصمیم گیرنده برای شهر زنجان را می توان دریافت. […]

خبرگزاری مهر-گروه استانها: قطار انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در حالی در ایستگاه ۲۹ اردیبهشت ماه به نقطه پایان خود رسید که با نگاهی که به ترکیب منتخبین شوراها درک و فهم بالای شهروندان زنجانی و دغدغه مند بودن آنها را برای تعیین افرادی تصمیم گیرنده برای شهر زنجان را می توان دریافت.

شورای شهر زنجان همواره از ورود برخی افراد به ترکیب این شورا در اداوار مختلف، با کمک عکس ها و تصویر فتوشاپی دچار مشکل شد. ورود برخی افراد بدون داشتن تخصص و توانمندی خاص باعث شده شهر زنجان در کوران تصمیمات احساسی و مغرضانه در روند توسعه خود دچار چالش های متعدد شود.

انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای شهر زنجان در حالی استارت خود که با وجود فعالیت چندماهه برخی کاندیداها، با آغاز رسمی تبلیغات انتخابات شورای شهر در و دیوار شهر زنجان مملو از  تصاویر فتوشاپی شد که شاید حتی خود صاحبان عکس ها و نزدیکانشان،  عکس های منتسب به آنها را نمی شناختند و این امر به مدد پیشرفت فتوشاپ بود که چهرهای خاص و در بسیاری مواقع چهره غیرواقع از افراد درست کرده بود.

شورای شهر زنجان در حالی منتخبین خود را شناخت که نگاهی به ترکیب این شورا، نشان از وجود چهره های متخصص و با تجربه و در عین حال برخی افراد سیاسی است، افرادی که از هر دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا که به عنوان چهرهای کلیدی، صاحب نظر و تاثیرگذار و هدایتگر در گفتمان سیاسی مورد نظرشان هستند، هر چند این افراد همواره در سمت ها و مدیریت های قبلی و شورایی خود ثابت کردند و که بدون نگاه سیاسی تصمیم گیری می کنند ولی بیم هایی در این زمینه وجود دارد.

بی شک شهر زنجان همواره به عنوان شهری جریان ساز در حوزه سیاسی مطرح بوده و این اصل همیشه در صحنه های مختلف خود را نشان داده ولی نباید فراموش کنیم که زنجان همیشه از نبود تصمیم گیرندگان متخصص و توانمند رنج دیده و با وجود حضور چهرهای توانمند در ادوار گذشته شورا، ولی نبود  شورای یک دست متخصص و توانمند همواره باعث ایجاد حاشیه و چالش برای شوراهای شهر در ادوار مختلف شده است.

 شورای دور پنجم را به جرات می توان شورای یکدست متخصص و  توانمند در حوزه های مرتبط با مدیریت شهری دانست که تنها وجود گرایشات و تفکرات متضاد سیاسی نگرانی را برای آن متصور می شود شورای دور پنجم را به جرات می توان شورای یکدست متخصص و  توانمند در حوزه های مرتبط با مدیریت شهری دانست که تنها وجود گرایشات و تفکرات متضاد سیاسی نگرانی ها را برای آن متصور می شود. ولی با عقانیت و دلسوزی که از منتخبین این شورا بخصوص چهره های سیاسی منتخب سراغ است امیدواریم و خواهشمندیم شورای شهر زنجان سیاسی نشود.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت به نقطه پایان رسید و این نقطه نامش “نه” بزرگ به کاندیداهای فتوشاپی بود. دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در حالی برگزار شد که بیم و تردید برای حضور افراد اصلح در شوراهای شهر استان بسیار بود و این شرایط برای شورای اسلامی شهر زنجان پررنگ تر و حساس تر از گذشته دنبال شد.

۲۹ اردیبهشت روزی بود که بلوغ اجتماعی زنجانی ها برای انتخاب به افراد اصلح جهت ورود به پارلمان شهری نام گرفت چرا که در بین ۹ منتخب شورای اسلامی شهر زنجان گزینه فتوشاپی وجود نداشت. البته این سخن تعبیری بر فتوشاپی بودن تمامی بانوان کاندیدا نیست چرا که بسیاری از بانوان کاندیدای زنجانی انسان هایی شریف و اصلح برای ورود به شورای شهر زنجان بودند.

مصداق سخن کاندیداها فتوشاپی افرادی هستند که از خود و سابقه خود تنها یک بنر و پوستر فتوشاپ شده و گریم کرده به یادگار گذاشته بودند و اثری از خود واقعی و برنامه و نظر عملیاتی و اجرایی از آن ها نبود. هشدارهای رسانه ای قبل از روز انتخابات مسیر شفافی برای انتخاب مردم زنجان جهت ورود افراد لایق به پارلمان شهری داشت و این مسیر باید روشن و مستدام برای  آینده نیز باشد. مسیری که در آن دلسوزان با شجاعت از ورود کاندیداهای فتوشاپی به شورای شهر هشدار دادند و خواستار دقت در انتخاب افراد شدند.

یک فعال رسانه استان زنجان با ابراز رضایت از لیست منتخبین شورای شهر زنجان در دوره پنجم گفت: شنبه ۳۰ اردیبهشت لیست افراد منتخب شورای شهر زنجان در فضای مجازی دست به دست شد تا اینکه فرماندار زنجان شامگاه همین روز این لیست و آراء را تایید کرد.در بین افراد برگذیده نام سه نفر از اعضای شورای شهر دور چهارم دیده می شود که شامل اسماعیل دویران، کاظم افشارچی و عباس راشاد هستند.

احمد اسدی افزود: در بین نفرات جدید وارد شده نیز نام امامعلی دادخواه به عنوان یکی از افراد مقبول و با سابقه عضویت در شورای شهر زنجان نیز دیده می شود.

وی ادامه داد: احمد نصیری به عنوان یکی از افرادی که دارای بالاترین رای در میان واجدین شرایط بوده نیز دارای سابقه کار اجرایی در فرمانداری بوده و فردی با تجربه برای فعالیت در پارلمان شهری زنجان است. سجاد خدایی نیز به عنوان فردی که تجربه شهرداری در شهر قم را دارد از جمله افرادی است که مردم شهر زنجان با رای بالایی به وی اعتماد کردند تا تجارب خود را در پارلمان شهری زنجان برای توسعه شهر به کارگیرد.

اسدی افزود: احمدمسعود مرادخانی  و رحمان احمدی نیز به عنوان دو فردی که در بدنه شهرداری زنجان سابقه شهرداری مناطق را داشته و با این بدنه اجرایی آشنایی لازم را دارند از مردم رای اعتماد گرفتند تا چهار سال در شورایی حاضر شوند که باید سیاستگذار و برنامه محور برای توسعه شهر زنجان باشد.

این کارشناس معماری ادامه داد: حمید رضا حمیدی  نیز به عنوان یکی از افرادی که گفته می شود نزدیک به اسماعیل دویران و شاید همفکران مورد حمایت عباس راشاد و کاظم افشارچی بوده، مورد اعتماد مردم شهر زنجان قرار گرفته و با تجارب مدیریتی خود در اداره کل راه و شهرسازی و تحصیلات مرتبط با مسائل شهری وارد پارلمان شهری زنجان شده است.

منتخبین پنجمین شورای شهر افرادی دارای تجربه و تحصیلات مناسب

اسدی افزود: در یک اجمال کلی نفراتی که وارد پارلمان شهری زنجان شده اند افرادی دارای تجربه و تحصیلات مناسب جهت خدمات به مردم شهر زنجان هستند و شهر زنجان بعد از یک انتخابات پرشور که مشارکت بالایی نیز در آن ثبت شد موفق به انتخاب افرادی شدند که بر روی کاغذ گزینه های اصلح و کاربردی برای توسعه زنجان هستند.

در این میان سیمه میناخانی کارشناس ارشد ارتباطات به لیست منتخبین شورای شهر دور پنجم زنجان اشاره می کند و نبود بانوان در ترکیب این لیست را دارای دلایل متعددی می داند.

کارشناس ارشد ارتباطات گفت: عدم حضور زنان در این دوره شورای شهر زنجان قطعا قابل تامل است. طی چهار دوره گذشته برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و این به مفهوم عدم حضور کسی است که نمایندگی زنان شهر را داشته باشد.

سمیه میناخانی افزود: طی ایام انتخابات پوسترهای رنگی زنان و مردان کاندیدا از پشت بام منازل و داربست ساختمان‌های نیمه کاره تا پشت مینی‌بوس‌ها و ماشین‌ها را فتح کرد ولی تنها چیزی که در این پوسترها دیده نمی‌شد برنامه و راهکاری برای اداره شهر بود.

زنان غایبین بزرگ این دوره شورای شهر  زنجان هستند

میناخانی افزود: هرچند عدم رای مردم به پوسترهای فتوشاپی خود جای بسی خوشحالی است ولی آیا حضور برخی از مردان در شورا که عملکرد بهتری از این زنان نداشته‌اند هم جای خرسندی دارد؟ بی‌شک زنان غایبین بزرگ این دوره شورای شهر  زنجان هستند و برای پر کردن این خلا باید فکری به حال پرورش زنان مدیری کرد که تکیه آنها بر عملکردشان باشد و نه چهره‌شان تا حتی اگر رای هم نیاوردند، در اعمالشان تجدید نظر کنند نه در عکس‌هایشان، همانگونه که مردان نیز.

باید دید این گزینه ها در میدان عمل بعد از هیجانات انتخاباتی برای توسعه شهر زنجان چه برنامه هایی ارائه خواهند داد. چرا که انتقاد از وضعیت موجود یکی از کاربردی ترین روش هایی است که معمولا کاندیداها برای جلب نظر مردم اتخاذ می کنند اما میدان عمل و کار برای شهر جوهره واقعی این افراد را نشان خواهد داد.

شهروندان از دروغ و باندبازی و یارکشی ها خسته شده اند

شهروندان زنجان دیگر از دروغ و باندبازی و یارکشی ها مرسوم توسط برخی افراد در شهر زنجان خسته شده اند، شهری که لایق بهترین ها است، افرادی که همه چیز را خودخواهانه برای خود و تفکر سیاسی خودشان می دانند. عقب ماندگی های شهر زنجان امروز حاصل برخی تنگ نظرها و کوته فکری ها است.

شهروندان زنجانی امیدوارند شورای شهر زنجان در دوره پنجم عملکردی مثبت و توسعه ای برای شهر و شهروندان زنجان داشته باشند تا دیگر بازگشتی به لیست ها و چهرهای فتوشاپی در زنجان وجود نداشته باشد. کسانی که ترمز توسعه شهر را برای خاطر منافع شخصی خود و عده ای سودجو و فرصت طلب کشیده اند باید پاسخگوی خیانت ها خود باشند و از روزی بترسند که مردم چهره واقعی آنها را بشناسند و بدانند که این افراد چه ضرباتی به شهر زنجان زده اند.

زنجانی ها به همان اندازه که مردمانی دارای متانت و حجب و حیا و با فرهنگ هستند به همان اندازه مردمانی هوشیار و آگاه هستند و اگر ببیند به رای و تفکرشان خیانت می شود جواب خیانت و به اعتمادشان را می دهند پس بهتر است منتخبین سیاسی کاری و سیاسی بازی نکنند.