هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای زنجان به آموزش توجه جدی و وافر دارد
هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای زنجان به آموزش توجه جدی و وافر دارد

محمود میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری دوره های آموزش مربیان و داوران به حتم در ارتقا سطح علمی و فنی این رشته ورزشی پرطرفدار بسیار تاثیر دارد و به همین جهت مسئولان هیات از این امر تاثیرگذار غافل نیستند.وی بهره گیری از خردجمعی در این رشته ورزشی اصیل […]

محمود میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری دوره های آموزش مربیان و داوران به حتم در ارتقا سطح علمی و فنی این رشته ورزشی پرطرفدار بسیار تاثیر دارد و به همین جهت مسئولان هیات از این امر تاثیرگذار غافل نیستند.
وی بهره گیری از خردجمعی در این رشته ورزشی اصیل را مهم خواند و اظهار کرد: بکارگیری افراد متخصص و کاردان، استفاده از تجارب ارزنده پیشکسوتان و ارتقا سطح علمی و آموزشی فعالان دراین عرصه به حتم می تواند مسیر را برای رشد و شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان هموارتر کند و این رشته ورزشی زنجان دوباره به روزهای اوج بازگردد.
میرزایی افزود: این هیات در کنار آموزش به رویکردهای علمی و وضعیت جسمی، روحی و روانی ورزشکاران و دیگر فعالان این عرصه و همچنین به بحث قهرمانی و توسعه و ترویج این رشته ورزشی که با خصلت و مرام پهلوانی عجین است توجه جدی دارد.
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان، پهلوانی و قهرمانی را ۲ بال این رشته ورزشی دانست و افزود: اگر یکی از اینها مورد غفلت واقع شود به حتم این رشته ورزشی دچار آسیب خواهد شد.
میرزایی به اهمیت برگزاری مسابقات استانی اشاره و اظهار کرد: این مسابقات می تواند ورزشکاران این رشته را از سردرگمی در رقابت های منطقه ای و کشوری دور ساخته و از سویی نیز ورزش های پهلوانی و زورخانه ای را در سطح این استان اشاعه بیشتری دهد.
وی با بیان اینکه این رشته ورزشی زنجان در طول سالهای اخیر با فراز و نشیب هایی مواجه شده بود، یادآور شد: بهمن سال ۹۵، تیم ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی زنجان در رقابت های شیراز که در رده سنی بزرگسالان و در دو بخش تیمی و هنرهای فردی برگزار شد شرکت کرد و توانست در رشته ‘چرخ’ هنرهای فردی عنوان ششم را کسب کند که این امیدبخش است و خبر از آینده ای روشن می دهد.
میرزایی افزود: ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای از بهمن پارسال به صورت منطقه ای (هفت منطقه) شد و زنجان در منطقه پنجم و در میان استان های ‘آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان’ جای گرفت که باید از این فرصت خوب و مناسب در جهت نشان دادن شایستگی ها و توانمندی های این رشته ورزشی زنجان استفاده بهتری کرد.
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان، گفت: این هیات در عرصه برنامه های فرهنگی و مذهبی نیز بسیار جدی است و در مراسم های مختلف ازجمله اعیاد شعبانیه و مبعث پیامبر اکرم (ص) نیز برنامه های مختلفی را اجرا می کند.
۶۰۸۴/۶۰۸۵
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی