نبود نشانی دقیق در برخی مناطق شهر زنجان امداد رسانی را مشکل می کند
نبود نشانی دقیق در برخی مناطق شهر زنجان امداد رسانی را مشکل می کند

جواد مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری مردم در ارائه خدمات درمانی لازم به بیماران و آسیب دیدگان نقش بسزایی دارد و در این میان اعلام نشانی دقیق و کامل تماس گیرندگان به عوامل اورژانس ۱۱۵ بسیار مهم است.وی یادآوری کرد: با وجود اعلام نشانی به اورژانس زنجان، در […]

جواد مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری مردم در ارائه خدمات درمانی لازم به بیماران و آسیب دیدگان نقش بسزایی دارد و در این میان اعلام نشانی دقیق و کامل تماس گیرندگان به عوامل اورژانس ۱۱۵ بسیار مهم است.
وی یادآوری کرد: با وجود اعلام نشانی به اورژانس زنجان، در برخی موارد تابلوهایی که اسامی خیابانها و کوچه ها بر روی آن نوشته شده به ویژه در بافت های قدیم شهر، ناخوانا و حتی زنگ زده است و این روند امداد رسانی را مختل می کند.
مرادی افزود: در برخی مناطق شهری نیز مانند بافت های جدید، فاقد نشانی دقیق هستند و این موضوع نیز خدمات رسانی بهتر به بیماران و افراد در معرض خطر را دچار مشکل می کند.
وی بیان کرد: از سوی دیگر نشانی های مشابهی در نقاط مختلف شهر زنجان وجود دارد که در این میان عوامل اورژانس با توجه شناخت و تجربیات خود به محل اعلام شده عزیمت می کنند.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: امداد رسانی بهنگام اهمیت زیادی در انجام درمان های لازم و نجات بیماران دارد و لحظه ای تاخیر در آن می تواند نتایج تلخی را به دنبال داشته باشد.
وی اظهار کرد: بر این اساس شهرداری، می تواند با نشانی گذاری دقیق مناطق و کوچه های شهر، عوامل اورژانس را در خدمات رسانی به گروه هایی هدف کمک کند.
مرادی افزود: همکاری مردم در بحث ترافیک شهری و بازگشایی مسیر ورود آمبولانس ها برای امداد رسانی به بیماران اهمیت فراوانی دارد که مشارکت شهروندان در این خصوص هم اکنون نسبت به گذشته روند رو به رشدی دارد، اما تا رسیدن به ایده آل فاصله وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: به طور معمول کارشناسان مرکز پیام، قبل از رسیدن آمبولانس به محل، توصیه های لازم را از طریق تماس تلفنی برقرار شده، ارائه می کنند که به کار گیری آنها می تواند جان بیماری را نجات دهد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، میانگین زمان رسیدن عوامل اورژانس به صحنه حوادث در پایگاه های جاده ای و شهری طی سال گذشته به ترتیب ۱۲ و ۶دقیقه بود.
پارسال ۳۸ هزار و ۹۸۶ ماموریت در پایگاه های شهری و جاده ای و بین مراکز درمانی این استان انجام شده است.
۶۰۸۵/۷۳۲۰
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی