زمان رای گیری در زنجان پایان یافت/صف های انتظار همجنان طولانی است
زمان رای گیری در زنجان پایان یافت/صف های انتظار همجنان طولانی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، زمان رای گیری ابتدا تا ساعت ۲۰، سپس ۲۲، ۲۳ و در نهایت ساعت ۲۴، در تمام حوزه های شهری این استان تمدید شد.پیش از این استاندار زنجان اعلام کرده بود که اعضای تمام شعبه های اخذ رای موظف هستند نسبت به اخذ رای از […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، زمان رای گیری ابتدا تا ساعت ۲۰، سپس ۲۲، ۲۳ و در نهایت ساعت ۲۴، در تمام حوزه های شهری این استان تمدید شد.
پیش از این استاندار زنجان اعلام کرده بود که اعضای تمام شعبه های اخذ رای موظف هستند نسبت به اخذ رای از آخرین مراجعان اقدام کنند به نحوی که تمامی مراجعه کنندگان بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند.
با وجود تمام شدن زمان قانونی انتخاباتی در ۲۹ اردیبهشت که تا ساعت ۲۴ تمدید شده بود، مردم همچنان پشت درهای شعب اخذ رای منتظر دادن رای هستند.
پاسی از شب گذشته و همچنان در شعبه های اخذ رای شهری استان زنجان همچون اغلب نقاط کشور شاهد صف های طولانی مردمی هستند که قصد شرکت در انتخابات را دارند.
این نخستین بار است که شعب اخذ رای چنین تجربه ای دارند، شلوغی و انتظار از همان ساعت نخست شروع رای گیری تا پاسی از شب و پس از به اتمام رسیدن زمان قانونی انتخابات.
همین موضوع هم سبب شده است تا جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای مذاکره در خصوص مدیریت این اوضاع، راهی وزارت کشور شود.
زنجان ۹۲۶ شعبه اخذ رای و ۷۶۹ هزار و ۷۸۴ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات داشت و در آخرین آمار منتشر شده از استانداری نزدیک ۷۱ درصد این جمعیت در انتخابات شرکت کرده اند، اما همچنان مقابل تعداد قابل توجهی از شعب شاهد توقف افرادی است که خواهان شرکت در انتخابات هستند.
از سوی دیگر اداره کل ثبت احوال که قصد داشت برای تمامی افرادی که متقاضی شناسنامه یا کارت ملی المثنی هستند، همین ۲۹ اردیبهشت هم، کارت ملی و شناسنامه صادر کند و چنین عملکری هم داشت اما این اداره کل هم تا پاسی از شب شاهد حضور ۱۰۰ متقاضی بود.
۳۰۰۱/۸۰۶۸
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش