هیچگونه کمبودتعرفه ای درشعب انتخاباتی اخذ رای زنجان نداریم
هیچگونه کمبودتعرفه ای درشعب انتخاباتی اخذ رای زنجان نداریم

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز مهدوی  شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات ریاست جمهوری در هزار و ۱۸۳ واحد تقسیمات کشوری استان که در مجموع هشت شهرستان و ۱۷ بخش است، در حال برگزاری است. وی ادامه دداد: گستره انتخابات ریاست جمهوری بسیار بالا است و  اما در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز مهدوی  شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات ریاست جمهوری در هزار و ۱۸۳ واحد تقسیمات کشوری استان که در مجموع هشت شهرستان و ۱۷ بخش است، در حال برگزاری است.

وی ادامه دداد: گستره انتخابات ریاست جمهوری بسیار بالا است و  اما در شوراها وضعیت متفاوت است  و توجه به جدید بودن دستگاه‌ها کار رأی‌گیری یک مقدار با تعلل انجام شد و مردم در صف‌های طولانی به زحمت افتادند و حساسیت دستگاه بالا بود و به همین علت کمی تأخیر در انجام امور بود.

مهدوی با بیان اینکه  هیچ گونه کمبود تعرفه ای در شعب اخذ رای در استان زنجان گزارش نشده است، گفت:  تعرفه و صندوق به شعبات اخذ رأی داده شده و اگر تأخیر بیش از ۴۵ دقیقه بود به صورت سنتی عمل شود، ولی خوشبختانه دیدیم که این کشوری نیست و کار انجام شد.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان تصریح کرد: بیش از یک میلیون تعرفه وارد استان شده  و این تعرفه در جای مورد اطمینان محافظت می‌شود و سه هیأت این سیستم را پلمب می‌کنند تا مشکلی به وجود نیاید.

مهدوی افزود: در ۷۰۷ روستا انتخابات شوراها را داریم ودر روستاهای بالای هزار و ۵۰۰ نفر پنج نفر انتخاب خواهند شد و در پایین‌تر از این تعداد جمعیت نیز سه نفر انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه شعبه سیار به دانشگاه زنجان نیز فرستاده می شود، ابراز کرد: در حال حاضر ۹۲۶ شعبه اخذ رأی در زنجان فعال است و  ۳۵۲ شهری، ۵۷۴ شعبه روستایی و از این تعداد نیز شامل ۲۹۶ شعبات سیار هستند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان یاد آورشد:  واجدان شرایط نیز یک میلیون نفر جمعیت استان زنجان است و از این تعداد ۷۲ درصد مردم واجد شرایط رأی دادن هستند.

مهدوی بگفت:  در استان ۷۶۹ هزار و ۷۸۴ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و ابهر ۵۰ شعبه مکانیزه، خرم‌دره ۳۳ شعبه و زنجان نیز ۲۵۷ شعبه مکانیزه است.