نجات نوجوان ۱۷ ساله پس از ۱۵ ساعت گرفتاری در مسیر صعب العبور
نجات نوجوان ۱۷ ساله پس از ۱۵ ساعت گرفتاری در مسیر صعب العبور

ولی مرادخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نوجوان ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه به منظور یک برنامه تفریحی از دانشگاه زنجان به این منطقه رفته و در این مسیر گرفتار آمده بود که خانواده اش ساعت ۱۸:۳۰ موضوع حادثه را به جمعیت هلال احمر اعلام کرده بودند.وی اظهار کرد: […]

ولی مرادخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نوجوان ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه به منظور یک برنامه تفریحی از دانشگاه زنجان به این منطقه رفته و در این مسیر گرفتار آمده بود که خانواده اش ساعت ۱۸:۳۰ موضوع حادثه را به جمعیت هلال احمر اعلام کرده بودند.
وی اظهار کرد: شماره تماس مصدوم و همراه آن و موقعیت تقریبی محل حادثه دریافت و سپس طی تماس با آنها و دریافت اطلاعات دقیق از آنان سریعا یک تیم پنج نفره امداد و نجات کوهستان توسط یک دستگاه خودرو هایلوکس کمک دار با تجهیزات کامل عازم منطقه شد.
مرادخانی افزود: ساعت ۱۹:۵۰ در محدوده حادثه جستجوی موقعیت آغاز شد که پس از ۱۵ دقیقه جستجو در نهایت اعضای تیم در محل مورد نظر مستقر شد و با ارزیابی اولیه مسیر فرد گرفتار شده، چهار نفر از اعضای تیم با تجهیزات کافی به سمت فرد حادثه دیده حرکت کردند و به دلیل شیب تند، ریزشی و صخره ای بودن مسیر، ۲ نفر از نجاتگران با امکانات پزشکی، جیره غذایی و … مجبور به فرود با طناب شدند.
وی اظهار کرد: پس از ریکاوری و اقدامات اولیه برای حادثه دیده، مصدوم را با نصب چهار طول طناب ۵۰ متری که به صورت ثابت گذاری انجام شده بود به جاده فرعی در منطقه شیلاندر کنار خودروی امداد و نجات انتقال دادند و عملیات ساعت ۲ بامداد امروز /جمعه ۱۹ اردیبهشت جاری/ به پایان رسید و مصدوم به همراه اعضای خانواده اش به شهر زنجان انتقال یافت.
محمدلو، نظری و اوجاقلو به عنوان نجاتگر، ولی مرادخانی و کریمی به ترتیب به عنوان سرپرست تیم و راننده، در این عملیات حضور داشتند.
۶۰۸۴/۶۰۸۵
خبرنگارک پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی