آموزش‌های امداد و نجات برای روستاییان در دستور کار است
آموزش‌های امداد و نجات برای روستاییان در دستور کار است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، شهرام میرزایی  ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه ، افزود:  معاونت امداد و نجات یکی از بخش‌های مهم در جمعیت هلال‌احمر استان است که وظیفه‌ این معاونت ارائه خدمات امدادی به مردم درحوادث است. وی اظهار کرد: آموزش، یکی از ارکان […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، شهرام میرزایی  ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه ، افزود:  معاونت امداد و نجات یکی از بخش‌های مهم در جمعیت هلال‌احمر استان است که وظیفه‌ این معاونت ارائه خدمات امدادی به مردم درحوادث است.

وی اظهار کرد: آموزش، یکی از ارکان مهم در جمعیت هلال‌احمر است که در این راستا ارائه آموزش‌های عمومی در حوزه کمک‌های اولیه و نحوه مقابله با حوادث از اهمیت زیادی برخوردار است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: متاسفانه آموزش در استان زنجان برای مردم ضعیف است و مردم استقبال خوبی ندارند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم جمعیت هلال‌احمر استان ارائه آموزش‌های کمک‌های اولیه و نحوه مقابله با حوادث غیرمتقربه است که متاسفانه در این بخش با قبال کم عمومی برخوردار هستیم که یکی از مشکلات ما در حوزه آموزش است.

میرزایی یادآور شد: بخش جوانان جمعیت هلال‌احمر از دیگر بخش‌های مهم در سازمان است  که در این عرصه با برنامه‌ریزی‌های مختلف سعی در ارائه برنامه‌های مفید در جهت پر کردن اوقات فراغت این قشر از جامعه کرد. 

وی تصریح کرد:  جمعیت هلال‌احمر استان زنجان دارای قسمت‌های مختلفی است که هر یک بر اساس اساس‌نامه سازمان دارای وظایف مهمی هستند، اساس خدمت در این جمعیت داوطلبی است که در این راستا شاهد تشکیل کانون‌های مختلفی از عموم اقشار جامعه هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تاسیس پایگاه شمال‌غرب در اتوبان زنجان ـ قزوین و در ۲۳ کیلومتری این محدوده با هدف پوشش مناسب و امدادرسانی به‌موقع تاسیس شده تا در کنار آن افراد متخصص با ارائه آموزش‌های به‌موقع به امدادگران بتوانند خدمات به‌موقع‌ای را به حادثه‌دیدگان ارائه دهند.

میرزایی با بیان اینکه چهار هدف اساسی برای جمعیت هلال احمر در اساسنامه تعیین شد،اظهار کرد: تسکین آلام انسان‌ها، حمایت از صلح، حمایت از زندگی انسان‌ها از مهم‌ترین اهداف جمعیت هلال احمر  است  ارائه خدمات امدادی هنگام بروز حوادث و سوانح از جمله حوادث طبیعی از وظایف این نهاد است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان  به اجرای طرح دادرس در استان زنجان، یادآور شد: آموزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌های آنها و آموزش دانش‌آموزان از دیگر اقدامات است و ارتقای سطح آموزش همشهریان برای مقابله با حوادث یکی از اهداف جمعیت هلال احمر استان است و اجرای طرح خادم از جمله اقدامات در راستای ارتقای سطح آموزشی است.

میرزایی با بیان اینکه آموزش‌های امداد و نجات برای روستاییان در دستور کار است و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا صورت می‌گیرد، تصریح کرد:  داوطلبان فعال در جمعیت هلال احمر استان زنجان شامل چهار گروه حمایتی، مشارکتی، مهارت و هدایت می‌شوند وارائه خدمات توسط درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی جمعیت هلال احمر از دیگر اقدامات است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: حوادث جاده‌ای از جمله حوادث انسان‌سازی است که همواره نیروهای جمعیت هلال احمر در استان زنجان خدمات مورد نظر را به نیازمندان ارائه می‌کنند.

میرزایی ازفعالیت ۹ پایگاه جاده‌ای ثابت در استان زنجان خبر دادو یاد آورشد: در مواقع پیک سفر هم هشت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای برای ارائه خدمات فعال می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از اجرای  طرح همیار امداد برای نخستین بار در ایام نوروز در استان زنجان خبر داد و  افزود: در ایام عید نوروز سال‌جاری، ۱۰۵ حادثه رخ داد که با مشارکت ۷۳۰ نفر از امدادگران به آنها خدمات‌رسانی شده است.