آذربایجان غربی آماده خلق حماسه/صفوف طولانی مردم در اولین دقایق
آذربایجان غربی آماده خلق حماسه/صفوف طولانی مردم در اولین دقایق

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر مستقر در ستاد انتخابات، از اولین دقایق آغاز کار رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم مرزدار و انقلابی ارومیه همپای سراسر کشور با حضور پرشور در پای صندوق های رای آماده خلق حماسه دیگری هستند. با وجود اینکه دقایقی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر مستقر در ستاد انتخابات، از اولین دقایق آغاز کار رای گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم مرزدار و انقلابی ارومیه همپای سراسر کشور با حضور پرشور در پای صندوق های رای آماده خلق حماسه دیگری هستند.

با وجود اینکه دقایقی بیشتر از آغاز رای گیری نگذشته اما مردم این دیار زن و مرد، پیر و جوان در صفوف طویل و بهم فشرده آماده اند در تعیین سرنوشت سیاسی کشورشان سهیم شوند.

رنگین کمان ادیان و مذاهب اعم از سنی و شیعه، ارمنی و آشوری، کلدانی و زرتشتی در این استان آماده اند تا با انگشتان اشاره ای که امروز رنگ حضور به خود می گیرد بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و استکبار جهانی بزند.

در بین شرکت کنندگان شور و نشاط جوانان رای اولی که برای نخستین بار در پای صندوق های رای حاضر شده اند چشمگیر است آمده اند تا بگویند نسل جوان نیز همپای نسل های گذشته برای دفاع از آرمانهای والای نظام و ولایت فقیه آماده اند.

مرد و زن، پیر و جوان آمده اند تا با انگشتان اشاره رنگی خار چشم دشمنان نظام باشند تا ثابت کنند مثل همیشه پای آرمانهای والای نظام مانده اند.

۲میلیون و۳۴۰ هزار نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رأی دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: امروز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه دو میلیون و ۳۴۰ هزار نفر در سطح استان واجد شرایط برای رأی دادن هستند.

علیرضا رادفر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ۶۱ هزار و ۸۰۰ نفر رأی اولی‌ هستند اظهارداشت: طبق قانون متولدین ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ و ماقبل آن می‌توانند روز جمعه در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی ادامه داد: دوهزار و ۶۱۶ شعبه در سطح استان برای اخذ رأی امروز جمعه پیش بینی شده که از این تعداد، بیشترین صندوق مربوط به شهر ارومیه است به طوری که ۲۴۳ صندوق تنها در شهر ارومیه، آرای مردم را جمع آوری می‌کند.

رادفر اضافه کرد: از کل صندوق‌های در نظر گرفته شده برای اخذ رأی در آذربایجان غربی هزار و ۷۰۴ شعبه به صورت ثابت و ۸۱۳ شعبه نیز به صورت سیار نسبت به اخذ رأی اقدام می‌کنند.

۵۵ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات آذربایجان غربی هستند

وی افزود: علاوه بر شعبه‌های مشترک اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان، ۹۹ صندوق صرفاً برای اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده که به علت به حد نصاب نرسیدن ثبت نام کنندگان در برخی از روستاها بوده است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی به برگزاری انتخابات الکترونیکی در تعدادی از شهرهای استان اشاره کرد و ادامه داد: در هفت شهر استان شامل خوی، سلماس، نقده، پیرانشهر، میاندوآب، بوکان و مهاباد رأی گیری به صورت مکانیزه و الکترونیکی انجام می‌شود.

رادفر اظهارداشت: به همین علت شهروندان شهرهای مذکور باید در هنگام حضور در شعب اخذ رأی، حتماً کد داوطلبی کاندیدای مورد نظر خود را به همراه داشته باشند زیرا اخذ رأی الکترونیکی از طریق کد کاندیداها انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: ۵۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی، ناظران، بازرسان، محافظان صندوق و سایر نیروها در انتخابات روز جمعه در سطح استان برای انجام روند اخذ رأی فعالیت می‌کنند.