۹۲۶ شعبه اخذ رای در استان زنجان تدارک دیده شده است
۹۲۶ شعبه اخذ رای در استان زنجان تدارک دیده شده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید بیوک موسوی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: خوشبختانه فضای بسیار خوبی برای انتخابات حاکم است و رسانه ها اطلاع رسانی خوبی را از خصوص عملکرد دولت داشتند و فضای بسیار شادی در انتخابات استان زنجان وجود دارد. وی اظهار کرد: در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سید بیوک موسوی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: خوشبختانه فضای بسیار خوبی برای انتخابات حاکم است و رسانه ها اطلاع رسانی خوبی را از خصوص عملکرد دولت داشتند و فضای بسیار شادی در انتخابات استان زنجان وجود دارد.

وی اظهار کرد: در برگزاری  دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاها در استان زنجان بیش از هزار نفر مشارکت دارند.

موسوی با اشاره به اینکه ۹۲۶ شعبه اخذ رای در استان تدارک دیده شده است، افزود: ۶۳۰ شعبه ثابت و ۲۹۶ شعبه سیار برای انتخابات در نظر گرفته شده است و هیچ مرکزی در کشور مغفول نمانده و همه مناطق و مراکز تحت پوشش قرار دارند تا افراد بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت:انتخابات شوراهای اسلامی در سه شهر زنجان، ابهر و خرمدره  الکترونیکی برگزار می شود و در مجموع ۲۵۹ شعبه اخذ رأی  به صورت الکترونیکی است.

وی به ضرورت همراه داشتن شناسنامه و ارائه کد ملی برای رای دهندگان را الزامی دانست و افزود: ثبت احوال همکاری لازم برای روز انتخابات را دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان به تخلفات انتخاباتی در انتخابات شوراها واشاره کردو گفت: شرایط به گونه ای است که برخی نامزدها، رقابتی برای تخلف دارند تارقبای خود را جلو بزنند.

موسوی به برگزاری بدون تنش و بی حاشیه برنامه های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جهموری در استان اشاره کرد و افزود: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری، خود ستادهای نامزدها رعایت اصول را کردند و تخلفات بسیار کم بود.

وی به پرهیز از سیاه نمایی تاکید کرد و گفت: متاسفانه عده ای چند ماهی است که دولت را بی رحمانه می کوبند و عملکرد دسوال می برند و این خوب نیست چرا که باید انصاف داشت و در این میان سیاه نمایی عملکرد نظام منجر به مشارکت حداکثری نمی شود بلکه باعث می شوند حضور مردم در انتخابات کمرنگ باشد و آرامش در استان حاکم است و همین آرامش زمینه حضور کاندیداها و طرفداران آن‌ها را در استان فراهم کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: ستادهای تبلیغاتی ریاست جمهوری تخلف نداشته‌اند و اگر در این حوزه تخلفی هم انجام شده، مربوط به طرفداران بوده که در این حد قابل توجه نبوده است.

موسوی به تبلیغ عده‌ای با تصاویر فتوشاپی اشاره کردو گفت: فرمانداری‌ها با دقت کار را دنبال کرده و تلاش ما این است  که قانون را اجرا کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که «گفته می‌شود در رابطه با بررسی صلاحیت‌ها اهمال شده است»، افزود: این حرف را قبول ندارم. به ‌ زعم برخی، هیچ‌کس صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد، ولی ملاک برای ما قانون است و تک‌تک این افراد را هیئت‌های اجرایی بررسی و نظر دادند و در هیئت‌های نظارت مجدد بررسی شده است.

موسوی ابراز کرد: بر اساس قانون هیچ‌کس نباید از تریبون‌های رسمی مثل نماز جمعه له یا علیه کسی حرف بزند ولی متاسفانه این امر زیاد شده است.

وی یاد آورشد: حق نداریم مردم را مایوس و ناامید کنیم بلکه باید امیدآفرینی داشته باشیم و مردم را نسبت به نظام  اسلامی و راه شهدا امیدوار کنیم و مردم در پای صندوق های رای باید اقتدار ایران را تقویت کنند.