فضای همدلی خوبی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه فراهم شده است
فضای همدلی خوبی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه فراهم شده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، سیدبیوک موسوی در نشست خبری با بیان اینکه فضای شاد انتخاباتی در استان فراهم است، اطهار کرد: اطلاع‌رسانی خوبی تا به امروز در رابطه با کاندیداها و انتخابات انجام شده است که نتیجه آن قطعا برگزاری انتخابات پرشکوه خواهد بود. وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، سیدبیوک موسوی در نشست خبری با بیان اینکه فضای شاد انتخاباتی در استان فراهم است، اطهار کرد: اطلاع‌رسانی خوبی تا به امروز در رابطه با کاندیداها و انتخابات انجام شده است که نتیجه آن قطعا برگزاری انتخابات پرشکوه خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان رای‌گیری شاهد آرامش موجود در استان باشیم و امیدواریم همکاری‌های لازم نیز در این رابطه صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در برخی موارد شاهد تخلف در تبلیغات بودیم، گفت: فرمانداری‌ها در این رابطه برخورد لازم را انجام داده‌اند و تلاش شده این‌ها چهره شهر را آلوده نکنند ولی به‌خاطر بعضی مصالح، برخوردها در ساعات پایانی شب انجام و تذکرات لازم در این رابطه داده می‌شود.

وی ادامه داد: در رابطه با تبلیغات ریاست‌جمهوری نیز همه کاندیداها در آرامش تبلیغات خود را انجام داده و از همه طیف‌ها سخنرانان مختلفی جلساتی برگزار شده که هیچ‌گونه مشکلی به‌وجود نیامد که همه این موارد به خاطر سعه‌صدر مسئولان و مدیریت درست شرایط بود.

موسوی با اشاره به اینکه ۹۲۶ شعبه اخذ رای در استان تدارک دیده شده است، اظهار کرد: ۶۳۰ شعبه ثابت و ۲۹۶ شعبه سیار برای انتخابات در نظر گرفته شده است و هیچ مرکزی در کشور مغفول نمانده و همه مناطق و مراکز تحت پوشش قرار دارند تا افراد بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند.

وی به برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک در سه شهر اشاره کرد و افزود: در شهرهای زنجان، خرم‌دره و ابهر انتخابات الکترونیکی برگزار خواهد شد.

این مسئول به تعداد رای اولی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: امسال بالغ بر ۱۷ هزار و ۸۱۷ نفر رای اولی در انتخابات حضور خواهند داشت.

وی به تعداد واجدان شرایط حضور در انتخابات نیز اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط حضور در انتخابات هستند.

موسوی با بیان اینکه از سه ماه قبل همه اقدامات برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان انجام شده است، افزود: حوزه امنیتی از مدت‌ها پیش اطلس امنیتی در استان طراحی و همه موضوعات در آن لحاظ شده است.

وی به برخی موارد پیش آمده در رابطه با تبلیغ عده‌ای با تصاویر فتوشاپی، گفت: فرمانداری‌ها با دقت کار را دنبال کرده و تلاش ما این بوده است که اجرای قانون کنیم.

موسوی در پاسخ به این سئوال که «گفته می‌شود در رابطه با بررسی صلاحیت‌ها اهمال شده است»، اظهار کرد: این حرف را قبول ندارم. به ‌ زعم برخی، هیچ‌کس صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد، ولی ملاک برای ما قانون است. در انتخابات قانون شرایط را کامل مشخص کرده است و تایید صلاحیت‌ها بر اساس آن انجام شده است. تک‌تک این افراد را هیئت‌های اجرایی بررسی و نظر دادند و در هیئت‌های نظارت مجدد برسی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در ایام تبلیغات، بر اساس قانون هیچ‌کس نباید از تریبون‌های رسمی مثل نماز جمعه له یا علیه کسی حرف بزند، اظهار کرد: متاسفانه این روزها شاهد هستیم بعضی‌ها خیلی از زحمات نظام را زیر سئوال برده و سیاه‌نمایی می‌کنند. البته باید خدمات نظام گفته شود و باید سیاه‌نمایی‌ها را کنار گذاشت و این تاکید مقام معظم رهبری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: حق نداریم مردم را مایوس و ناامید کنیم بلکه باید امیدآفرینی داشته باشیم و مردم را نسبت به نظام و راه شهدا امیدوار کنیم.

انتهای پیام