مهمترین مسئله جوانان اشتغال، مسکن و ازدواج است
مهمترین مسئله جوانان اشتغال، مسکن و ازدواج است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح خانه جوانان استان زنجان، افزود: ارتباطات خوبی با زنجانی ها داریم و ۱۶ سال پیش در این استان استاندار بودم و ارتباط عمیقی بین مدیران دولتی و خصوصی و صاحب نظران وجود دارد. وزیر ورزش و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح خانه جوانان استان زنجان، افزود: ارتباطات خوبی با زنجانی ها داریم و ۱۶ سال پیش در این استان استاندار بودم و ارتباط عمیقی بین مدیران دولتی و خصوصی و صاحب نظران وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت:مردم فهیم ایران در ۲۴ خردادماه سال ۹۲ قدم اول را برداشتند و قدم دوم را هم در ۷ اسفندماه سال ۹۴ و قدم سوم را باید بهتر در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۹۶ بردارند و استمرار این دولت را رقم بزنیم. 

سلطانی فر تاکیدکرد: دولت به بخش جوانان بسیار تاکید دارد و خوشبختانه دولت در بخش جوانان کارنامه قابل قبولی دارد و خود شخص روحانی به حل مشکلات جوانان بسیار تاکید دارند.

وی گفت: اقدامات خوبی انجام شده ولی انتظارت زیاداست و طی چهار سال قبل دولت دهم تعداد سمن ها کمتر از ۴۵و ۴۷ سمن بود ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعداد سمن ها به دو هزار رسیده و رشد ۴۰ برابری دارد و بودجه بخش جوان در دولت قبلی ۶ میلیارد تومان بود که در این دولت به ۴۰۰میلیارد تومان رسیده که رشد ۷۰ برابری دارد. 

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: امروز خانه جوانان در استان زنجان به ۴۵ مورد رسیده است که در دولت قبلی خانه جوانی وجود نداشت. 

سلطانی فر افزود: جوانان باید در بدو ورود به زندگی مشترک راهنمایی شوند و مشاوره و راهنمایی در این خصوص باعث تحکیم بنیان خانواده می شود و طلاق ها کاهش می یابد.

وی ابراز کرد: وام ازدواج در سال ۹۲ حدود سه میلیون بود که دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شد ولی در دولت تدبیر و امید سقف وام ازدواج ۱۰ میلیون تومان بود و ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شد و وام ازدواج در دولت یازدهم ۴ برابر شده است. 

سلطانی فر افزود: متاسفانه در گذشته اهتمام جدی به بخش جوانان نبوده و باید امروز مدیر کل ورزش و جوانان ارتباط خوبی با جوانان داشته باشند و مسائل مختلف را رسیدگی کند و از ظرفیت های دستگاههای اجرایی استفاده کند. 

وی یاد آورشد: مهمترین مسئله جوانان اشتغال، مسکن و ازدواج و تحصیل و اوقات فراغت است و ما یک جایگاه قانونی داریم و آن این است که از شرایط و هم افزایی دستگاهها استفاده کنیم. البته در سالهای گذشته قدم هایی برداشته شده ولی خارق العاده نبوده است. 

وزیر ورزش و جوانان افزود: خوشبختانه دولت مذاکره خوبی را انجام داد و به خوبی هم جواب گرفت و آینده خوبی در بخش اقتصادی خواهیم داشت. 

سلطانی فر با بیان اینکه ۲۹ اردیبهشت ماه انتخابات مهم و حساس ریاست جمهوری را داریم، گفت: حضور مردم باید پرشورتر ازدور اول باشد.