میرسلیم: راه برون رفت از مشکلات کشور با بهره گیری از جوانان پاکدست میسر است
میرسلیم: راه برون رفت از مشکلات کشور با بهره گیری از جوانان پاکدست میسر است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سیدمصطفی آقا میرسلیم دوشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه با بیان اینکه مهمترین ثروت و سرمایه کشور نیروی انسانی جوان متعهد و متخصص است، افزود: اگر این سرمایه انسانی بیکار بوده اما تمام نعمت هایی چون نفت، گاز، معدن و ظرفیت های کشاورزی وجود داشته […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سیدمصطفی آقا میرسلیم دوشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه با بیان اینکه مهمترین ثروت و سرمایه کشور نیروی انسانی جوان متعهد و متخصص است، افزود: اگر این سرمایه انسانی بیکار بوده اما تمام نعمت هایی چون نفت، گاز، معدن و ظرفیت های کشاورزی وجود داشته باشد نیز نتیجه ای عاید کشور نمی شود.
وی اضافه کرد: کشور باید به دست جوانان متخصص، متعهد و وطن دوست سپرده شود تا اقدام های رتبه دار و افتخارآفرین برای کشور انجام شده و اداره کشور به دست کسانی که کار علمی را می فهمند، سپرده شود.
وی با اشاره به اینکه تمام فرصت ها در طول چهار سال گذشته از بین رفته است، ادامه داد: باید به اتکای جوانان و قدرت خلاقیت آنان که توان سازندگی دارند، کشور را آباد کرد اما قشر تحصیلکرده در نتیجه عملکرد دولت بیکار مانده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۶ شمسی یک موسسه پژوهشی تاسیس کرده است، ادامه داد: دانشجویانم را برای کارآموزی و تحقیق های پایان نامه در این موسسه به کار گرفته ام تا مسائل صنعت را حل کنیم.
وی افزود: در طی ۲۰ سال گذشته ۱۵ رساله دکتری و ده ها پایان نامه کارشناسی ارشد در این مرکز به نگارش درآمده است.
وی ادامه داد: در این موسسه همکاری دانشگاه و صنعت شکل گرفته تا در عمل ثابت شود که دانشگاه برای بخش صنعت موثر است.
وی گفت: از همان سال تاکنون ۱۰ محصول جدید ساخت ایران تولید کردیم نه اینکه محصولی از خارج تهیه و سرهم بندی کرده باشیم.
وی با بیان اینکه ۴۳ سال است که در خدمت دانشجویان هستم و با نیروهای دانشگاهی آشنایی دارم، اظهار کرد: وقتی برخی از جوانان تحصیل کرده برای اولین بار در این چهار سال از من خواستند برای آنان توصیه نامه جهت اعزام به خارج از کشور بنویسم، بغض گلویم را گرفت.
آقا میر سلیم با بیان اینکه جوانان به عنوان مهم ترین سرمایه ما در حال نابودی هستند، افزود: باید بر خام فروشی لعنت فرستاد زیرا در نتیجه این سیاست اشتباه نیروی جوان ما که در سایه زحمت های پدر و مادر و تحصیل در دانشگاه پرورش یافته است، از دست می رود.
وی با تاکید بر اینکه قرار بود تا وابسته به خام فروشی نباشیم، افزود: آنان قصد نداشتند بگویند که کار به دست جوانان تحصیل کرده و متعهد و بدون نیاز به نفت هم قابل حل است.
وی افزود: این چه سیاستی بود که در نتیجه آن کارگاه ها و کارخانه ها تعطیل شده، جوانان تحصیل کرده بیکار مانده و نتیجه اش یاس، افسردگی، اعتیاد و از هم پاشی خانواده ها شده است.
وی با بیان اینکه بر مبنای احساسات نمی توان کشور را به پیش برد، افزود: مبنای فکری دولت یازدهم این بود که کشور با تحریم مواجه است و رفع این تحریم از طریق مذاکره با آمریکا شکل می گیرد و اگر این تحریم ها برداشته شود می توان نفت را فروخت و با فروش آن نیازمندی ها مردم را با واردات تامین کرد تا مردم در رفاه قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه انتظار کشیدن برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای خیال خامی بیش نبود، افزود: منتظر بودند تا تحریم ها برداشته شود و پس از آن بتوانند صادرات نفت را مثل زمان طاغوت انجام دهند.
وی ادامه داد: این افتخار نیست بلکه برای کسانی که می دانند چقدر قابلیت در ایران و نسل جوان وجود دارد، باعث شرمندگی است؛ ‘من از طرف این افراد از شما عذر خواهی می کنم.’
وی با اشاره به اینکه باید گذشتگان خود را در نظر بگیریم، گفت: کسی که محصول ملی تولید کرده است آیا باید دست به دامان خارجی ها شود تا از آنان خودرو خریداری کند؟
وی با طرح این سوال که ‘آیا خنده دار نیست کارخانه ‘فیات’ از ‘بی ام و’ یک محصول را خریداری بکند؟’ ، افزود: کسی که کار ملی انجام داده نباید عقب گرد بکند بلکه باید هر سال یک محصول جدید تولید کند.
وی با اشاره به اینکه تولید داخلی خوابیده است، افزود: واردات بی رویه به کشور وجود دارد و تمام بازار پر از جنس های ترکیه و چین است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: نفت ارزان شده و از ۱۰۰ دلار به ۴۰ دلار رسیده و در نتیجه آن در خارج از کشور تورم کاهش پیدا کرده و قیمت اجناس ارزان شده است.
آقا میر سلیم افزود: در نتیجه واردات، تورم در کشور کاهش یافته است در حالی که این اقدام دولت یازدهم هنر نیست زیرا در این وضعیت غربی ها برنده هستند.
وی بیان کرد: در سایه الطاف خداوندی شاهد باران های بیش از حد معمول بودیم اما شما افتخار می کنید که دریاچه ارومیه را از خشک شدن نجات دادید.
وی با بیان اینکه کارها باید به صورت علمی انجام شده و ریشه مسائل پیدا شود، افزود: چه اشتباهی در گذشته به وجود آمده که در نتیجه آن دریاچه ارومیه خشک شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه قنات ها سرمایه کشور و فناوری آن برخاسته از هوش ایرانی هاست، افزود: با حفر کردن چاه های عمیق، آب سفره های زمینی و قنات ها کاهش یافته و در روستاها کم آبی اتفاق افتاده است و مردم به اطراف شهرها مهاجرت کرده اند.
وی ادامه داد: در اثر این حاشیه نشینی، مشکلاتی چون اعتیاد، ناهنجاری های اجتماعی و امنیتی به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه به پشتوانه تجربه، دانش و عملکرد روشن خود مکلف شده تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، تاکید کرد: در اراده بنده برای باقی ماندن در صحنه انتخابات کوچکترین خللی به وجود نیامده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا سیدمصطفی آقا میرسلیم، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی است؛ حزب یا جمعیت هیات های موتلفه اسلامی در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی از ائتلاف گروه هایی از میان بازاریان و مکان های مذهبی سر برآورد.
اعضای هیات های موتلفه بدون این عنوان از مهر ۱۳۴۱ هجری شمسی در ارتباط نزدیک با امام خمینی (ره) بودند و فعالیت های گوناگون خود را در سه دسته عمده گروه مسجد امین الدوله، گروه اصفهانی ها و هیات مسجد شیخ علی پی می گرفتند.
سید مصطفی آقا میرسلیم از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی است و ارتباط گسترده و دائمی با روحانیت و تلاش در همراهی و اعلام موضع با آنان را باید به مختصات حزب موتلفه افزود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار می شود.
/۶۰۱۶/۷۱۲۹/۳۰۷۲ ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: علیرضا فولادی** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده