برنامه‌ ریزی گسترده برای بزرگداشت ایام رحلت امام خمینی(ره)درزنجان
برنامه‌ ریزی گسترده برای بزرگداشت ایام رحلت امام خمینی(ره)درزنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر ، سید سعید حسینی بعد از ظهر دو شنبه در جلسه ستاد برگزاری رحلت امام خمینی ( ره ) ضمن تبریک ایام شعبانیه این ماه را پلی برای عبور و رسیدن به ماه مبارک رمضان دانست و خاطر نشان کرد : ماه مبارک رمضان فرصت […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر ، سید سعید حسینی بعد از ظهر دو شنبه در جلسه ستاد برگزاری رحلت امام خمینی ( ره ) ضمن تبریک ایام شعبانیه این ماه را پلی برای عبور و رسیدن به ماه مبارک رمضان دانست و خاطر نشان کرد : ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای اصلاح خود و ارتباط با خداوند است که باید برای آمادگی در این ماه ،ماه شعبان را بهتر درک کنیم.

وی بر حضور گسترده مردم در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورا ها شهر و روستا تاکید کرد و گفت: همه نهاد ها و ارگان ها باید بر این موضوع تاکید بیشتری داشته باشند و حضور مردم در همه عرصه ها نشان داده است که این نظام را هیچ وقت تنها نخواهند گذاشت که این موضوع چه در راهپیمایی ها و چه در انتخابات جمهوری اسلامی ایران به عینه دیده شده است.

 حسینی با بیان اینکه ایام سوگواری امام خمینی ( ره ) و عروج این عالم بزرگ در تاریخ پر ماجرا انقلاب اسلامی، روز غروب خورشیدی است که وجود نورانی و روح الهی ایشان در عصر جاهلیت ثانی منادی عزت بخش اسلام  شد،ادامه داد : امام خمینی ( ره ) با تربیت معنویت ملت مسلمان ایران و پیدایی عزت و عظمت انقلابی را در ایران و جهان به وجود آورد و در اقصی نقاط جهان طنین افکن شد.

حسینی با بیان اینکه برنامه‌ ریزی گسترده برای بزرگداشت ایام رحلت امام خمینی(ره) در استان زنجان انجام شده است،اظهار داشت : این عالم ربانی و انقلابی که با جلوه گر ساختن امور حق در کالبد ایران اسلامی و بر چیدن ظلم و استبداد را به زندگی ما استقلال بخشید  در  پناه   مکتب اسلام به مردم آموخت که سرنوشت خود را در زیر سایه قرآن و ولایت رقم بزنند.

وی تصریح کرد:طبق بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ۱۴ خرداد خلاء وجودی بارز امام خمینی ( ره ) بوده است که باید این روز  را به بزرگداشت بنیان گذار یک نظام نوین سیاسی و پاسداشت این روز را در کشور از آرمان ها این مرد انقلابی داشت باشیم. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تاکید کرد و افزود: مبدا انقلاب اسلامی و دستاورد آن، پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ بود ه است که با خون شهدا والامقام این دستاورد بیمه شده و حیاط آن در استمرار است. 

وی ادامه داد: این مراسم باید با اهداف احیا مبانی و اصول فکری امام خمینی ( ره )، ترویج و تعمیق توسعه اندیشه ها این امام و همینطور تبیین شخصیت فکری علمی امام راحل و معرفی آن به نسل ها جوان و آینده انجام شود.

وی بر اجرای هر چه بهتر این مراسم در ۱۴ و ۱۵ خرداد تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه سالگرد رحلت امام خمینی ( ره ) مقارن با ماه مبارک رمضان می باشد ،باید برنامه ها طوری تنظیم شود که حداکثر استفاده را از این ایام داشته باشیم. 

حسینی به پیشنهاد شورا هماهنگی کشور  مبنی بر اینکه مراسمات این روز به نماز مغرب و ضیافت افطاری موکول شود ،پرداخت و تشریح کرد : این قضیه در جلسات بعدی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت که اگر مراسمات روز رحلت یا شب رحلت به نماز مغرب و ضیافت افطاری متصل شود کار خوبی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال هیچ اعزامی از طرف سازمان شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان به مرقد امام نخواهیم داشت،ادامه داد:برنامه ها خوبی در این دوروز پیش بینی شده است که همکاری همه اعضا کمیته در این روز روز را خواستاریم. 

حسینی در ادامه به تشریح برنامه ها در روز ۱۴ و ۱۵ خرداد پرداخت و خاطر نشان کرد : امیدواریم با مساعدت همه مراسمی در  شان این عالم بزرگوار در استان برگزار کنیم.