سمینار سفرای کشورهای آسیا و اقیانوسیه در زنجان برگزار می شود
سمینار سفرای کشورهای آسیا و اقیانوسیه در زنجان برگزار می شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،علی اکبر نظری مرند ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان از ۱۳ ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و این دفتر به بخش روابط خارجی کمک کرده است.  وی  اظهار کرد: گسترش روابط تجاری – اقتصادی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر،علی اکبر نظری مرند ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان از ۱۳ ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و این دفتر به بخش روابط خارجی کمک کرده است. 

وی  اظهار کرد: گسترش روابط تجاری – اقتصادی و علمی و فرهنگی یکی از مهمترین اهداف دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان بوده  و در سال گذشته  سفرا دعوت و سفرهای مختلفی نیز برای تجار پیش‌بینی شده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان گفت: در سال گذشته سفرای خارجی به استان دعوت  شدند و تجار ایرانی هم سفرهایی به کشورهای خارجی داشتند و هدف از این سفرها این بود که طرفین شناخت خوبی از یکدیگر داشته باشند وجا برای کار بیشتر فراهم شود. 

نظری مرند از تنظیم یک برنامه در سال ۹۶ خبر داد و و گفت: برنامه ها و کارهای مهمی در سالجاری انجام می شود و با توجه به اینکه اشتغال مسئله بسیار مهم و مشکل اصلی است وزارت امور خارجه از طریق آقای ظریف مصوب شده گسترش روابط خارجی فعال باشد و دفاتر و سفار تخانه ها در کشور فعال تر شوند تا روابط خارجی ما گسترش پیدا کرده وتحقق این امر باعث تولید زیاد و ایجاد اشتغال می شود. 

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان از برگزاری نمایشگاه صنایع کشاورزی و صنایع تبدیلی در استان زنجان خبر دادو گفت: این نمایشگاه مهرماه برگزار می شود و در این جشنواره از کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم و سایر کشورهای اروپایی دعوت می شود. 

نظری مرند با بیان اینکه در این جشنواره ما صنایع تبدیلی خود را در معرض بازدید قرار خواهیم داد، گفت: با توجه به اینکه در گذشته سفرای کشورهای مختلف به صورت انفرادی به زنجان سفر می‌کردند، تصمیم بر آن شد تا طی برنامه‌ سمینار یک روزه‌، سفرای کشورهای آسیا و اقیانوسیه را به زنجان دعوت کنیم و علاوه بر مذاکره، فرصتی برای معرفی پتانسیل‌های اقتصادی و تجاری زنجان و بازدید از کارخانجات استان برای این مهمانان فراهم شود.

 رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان گفت: در سال گذشته توانستیم بسیاری از ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و تجاری استان را به سفرای سایر کشور معرفی کنیم و این موضوع موجب شد هم کشورهای دیگر شناخت خوبی از ما پیدا کنند.

نظری مرند تاکید کرد: با نظرخواهی از دوستان و مذاکرات با استاندار و مدیران کل به یک برنامه کلی رسیده و پس از تدوین برای اجرای آن آماده شدیم و با توجه به این برنامه نسبت به سال‌های گذشته موفق به معرفی بیشتر استان زنجان خواهیم بود.

افزود:  اعتقاد داریم هر چه روابط تجاری ما با سایر کشورها افزایش پیدا کند تولید افزایش یافته و شغل ایجاد می‌شود و در این میان وزارت امور خارجه در حال فعالیت است.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان زنجان از سفر یک هیئت از فنلاند و دانمارک به زنجان خبر داد و گفت: این سفر اواخر شهریورماه انجام می شود.

نظری مرند افزود: ۱۹ خردادماه  سالجاری یک هیئت ۲۰ نفره از صنایع سرب و  وری زنجان به هند سفر می کنند و هدف از این سفر استفاده از تجربیات کشور هند است چرا که این کشور در صنایع سرب و روی بسیار  پیشرفته است.

وی یاد آورشد:  راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه موجب معرفی بهتر استان زنجان شده است و در این میان هر چه روابط تجاری با سایر کشورها افزایش پیدا کند تولید بیشتر و اشتغال تقویت می شود.