ویژه برنامه های انتخاباتی در صدا و سیمای زنجان تهیه و پخش می شود
ویژه برنامه های انتخاباتی در صدا و سیمای زنجان تهیه و پخش می شود

 به گزاشر خبرگزاری مهر و به نقل از صدا و سیمای مرکز زنجان، مرتضی صفری افزود: صدا و سیمای مرکز زنجان، با نزدیک شدن به روز سرنوشت‌ساز انتخابات یعنی ۲۹ اردیبهشت و آغاز آخرین هفته منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، رسانه استانی در راستای ایجاد شور و نشاط وافر در […]

 به گزاشر خبرگزاری مهر و به نقل از صدا و سیمای مرکز زنجان، مرتضی صفری افزود: صدا و سیمای مرکز زنجان، با نزدیک شدن به روز سرنوشت‌ساز انتخابات یعنی ۲۹ اردیبهشت و آغاز آخرین هفته منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، رسانه استانی در راستای ایجاد شور و نشاط وافر در جامعه جهت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را انجام داده و ویژه برنامه‌های متنوعی را تأمین، تولید و طراحی کرده و پخش خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این راستا معاونت سیما ویژه برنامه متفاوتی تحت عنوان «بیرلیق حماسه سی» را طراحی و برنامه‌ریزی کرده که از روز شنبه تا پایان روز انتخابات و در دو بخش پخش خواهد شد. بخش اول از روز شنبه تا پایان هفته هر شب از ساعت ۲۰:۴۵ و به مدت ۹۰ دقیقه و بخش دوم نیز روز ۲۹ اردیبهشت یعنی روز برگزاری انتخابات از ساعت ۸ صبح و تا پایان رأی‌گیری بوده و با بهره‌گیری از تجهیزات متعدد از جمله دو واحد سیار تلویزیونی، یک واحد «اس‌ان‌جی»، دو دستگاه مایکروویو پرتابل و … تصاویر زنده حضور مردم همیشه در صحنه استان و شهرستان‌های مختلف را منعکس خواهد کرد.

صفرری افزود: برای این ویژه برنامه آیتم‌های متنوعی طراحی و برنامه‌ریزی شده که از آن جمله می‌توان به پخش سرودهای حماسی، گزارش‌های مختلف مردمی، حضور نخبگان، هنرمندان، ورزشکاران، فرهیختگان و چهره‌های شاخص استان در برنامه و دعوت عمومی برای حضور در پای صندوق‌های رأی، حضور کارشناسان جهت تبیین نتایج حضور حداکثری مردم در انتخابات و ده‌ها آیتم دیگر اشاره کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: همچنین ارتباط مستمر با ستاد انتخابات استان و پخش اطلاعیه‌های این ستاد، ارتباط زنده با شهرستان‌ها، ارتباط با اکیپ‌ها و همکاران مستقر در محل‌های اخذ رأی جهت به تصویر کشیدن حضور پرشور مردم مومن و ولایت‌مدار استان در پای صندوق‌های رأی، از آیتم‌های این ویژه برنامه در روز انتخابات خواهد بود. از دیگر شاخصه‌های مهم این ویژه برنامه طراحی بزرگ‌ترین دکور تاریخ مرکز در فضایی متفاوت و در سالن بزرگ چندمنظوره مرکز است که با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات مختلف و برای اولین‌بار در مرکز صورت می‌گیرد.

صفری افزود: برنامه های «انتخاب اصلح، راه ولایت، نگاه روشن و مسابقه ۵+ ۱۲» از دیگر ویژه برنامه‌های شبکه اشراق در این ایام هستند که با بخش‌هایی مانند بیانات رهبری، کلام مردم، بحث کارشناسی و آشنایی با قوانین انتخابات، به این موضوع مهم خواهند پرداخت.

وی گفت: علاوه بر این سایر برنامه‌های روتین شبکه اشراق مانند سلام زنجان، آلاچیق، بیزیم اللر، امتداد و همچنین برنامه‌های تأمینی پخش هم هر کدام به فراخور موضوع، با حال و هوای انتخابات پخش خواهند شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت:  در کنار برنامه‌های ذکر شده، میان برنامه‌های کوتاه‌مدت مانند موشن گرافیک، تیزر انتخابات الکترونیک و سرودهای حماسی درکنار ۴۰۰۰ زیرنویس مرتبط با انتخابات از دیگر تمهیدات معاونت برای این هفته است. در مجموع معاونت سیما بیش از ۲۸۰۰ دقیقه برنامه برای این بازه زمانی تا پایان رأی‌گیری پیش‌بینی کرده است.

صفری افزود: معاونت صدای مرکز هم در کنار سایر معاونت‌های تولیدی برنامه‌ریزی‌های مدونی را برای هفته منتهی به انتخابات و همچنین روز انتخابات انجام داده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های «فصل انتخاب و ۵+۱۲» ویژه برنامه‌های رادیوی استانی مرکز زنجان هستند که از بهمن‌ماه سال گذشته تولید و پخش آن‌ها آغاز شده و این هفته نیز به صورت پررنگ‌تر در رادیو استانی حضور خواهند داشت و شامل بخش‌های متنوعی مانند گزارش مردمی، ارتباط تلفنی با مسئولان برگزاری انتخابات، سرودهای مهیج و حماسی و مباحث کارشناسی و … است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: دیگر برنامه‌های روتین شبکه استانی صدای مرکز زنجان مانند سلام زنجان، یاشاییش، نوجوان، آخشاملار، جوانی، کندیمیز، موج ورزش و … طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته با آیتم‌های مختلف در کنار آنونس‌ها و برنامه‌های تامینی پخش صدا با موضوع انتخابات همراه با شنوندگان خواهد بود.

صفری افزود: رادیو زنجان در روز برگزاری انتخابات نیز با برنامه حماسه حضور و به صورت زنده از ساعت ۷ صبح تا پایان رأی‌گیری همگام با شنوندگان رادیو استانی خواهد بود و با آیتم‌های متنوعی مانند پیام شنوندگان، مباحث کارشناسی، گزارش‌های مردمی، ارتباط با مراکز شهرستان‌ها، سرودهای حماسی و مهیج، ارتباط با ستاد انتخابات حال و هوای استان را در این رویداد مهم ملی به سمع شنوندگان می‌رساند.

وی افزود: معاونت صدا در مجموع بیش از ۳۳۰۰ دقیقه برنامه برای این هفته و همچنین روز انتخابات بیش‌بینی کرده است. در معاونت خبر نیز همگام با معاونت‌های صدا و سیما، تمهیدات فراوانی برای پوشش انتخابات اندیشیده شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: بسته انتخاباتی، تریبون آزاد، دل‌گویه‌های مردمی، عینک انتخابات و تاکسی انتخابات در کنار گزارش‌های مختلف تولید و خبری جزو برنامه‌های معاونت خبر برای ایام انتخابات به ویژه هفته منتهی به روز برگزای انتخابات و روز ۲۹ اردیبهشت است که برای پوشش این رویداد مهم کشور در سال‌جاری در این معاونت تدارک دیده شده است.

صفری افزود:  همچنین برقراری حداقل ۴ ارتباط با شبکه‌های سراسری خبر و شما، دو ارتباط رادیویی با شبکه پیام، پوشش خبری روز انتخابات در قالب ۱۴ بخش خبری رادیویی و تلویزیونی، برقراری حداقل ۸ ارتباط زنده تلویزیونی با محل ستاد انتخابات استان و ارتباط تلفنی با خبرنگاران مستقر در تمام شهرستان‌های استان مجموعاً به مدت ۱۴۸۵ دقیقه، پیش‌بینی معاونت خبر مرکز برای روز برگزاری انتخابات است.

وی گفت:  در مجموع صدا و سیمای مرکز زنجان که از بهمن‌ماه سال ۹۵ به موضوع انتخابات وارد شده و با به‌کارگیری همه امکانات و نیروهای خود در راستای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تلاش می‌کند، برای این هفته که منتهی به روز سرنوشت‌ساز ۲۹ اردیبهشت است، بیش از ۷۵۰۰ دقیقه برنامه پیش‌بینی کرده است که با استعانت از درگاه حق‌تعالی شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی بوده و مهر تأیید دیگری بر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم خواهد خورد.