شوراهای شهر و روستا به عنوان پار لمان محلی تقویت شوند
شوراهای شهر و روستا به عنوان پار لمان محلی تقویت شوند

رسول بیات در گفتگو با خبرنگار مهر به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و افزود: شوراهای شهر و روستاها به عنوان پار لمان محلی تقویت شوند و مردم نسبت به فعالیت شوراها خود را هم شریک بدانند.  وی اظهار کرد: شوراهای شهر و روستاها باعث تقویت گفتمان مشارکت پذیری می شوند و انتظار […]

رسول بیات در گفتگو با خبرنگار مهر به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و افزود: شوراهای شهر و روستاها به عنوان پار لمان محلی تقویت شوند و مردم نسبت به فعالیت شوراها خود را هم شریک بدانند. 

وی اظهار کرد: شوراهای شهر و روستاها باعث تقویت گفتمان مشارکت پذیری می شوند و انتظار از شوراها بسیار زیاد است چرا که مشارکت پذیری به نوعی مسئولیت پذیری است. 

فرماندار زنجان بهترین الگوی مشارکت را مشارکت فعال در مسائل مختلف توسعه ای عنوان کرد و گفت: مشارکت منفعلانه کارساز نیست و باید حق مشارکت فعالانه در بین مردم به تثبیت برسد.

بیات تاکید کرد: شورا مهم ترین نهاد عمومی با سازماندهی اجتماعی است و ۲۰۰ هزار نفر عضو شوراها در کشور هستند و در یک ساختاری به نام شورا با سلایق مختلف بستر رشد اجتماعی را فراهم می کنند.

وی گفت: شورا حق مداخله در مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر را دارد و این مداخله باید مداخله ای هدفمند و با برنامه باشند.

فرماندار زنجان تصریح کرد: شورا باید سیاست گذار و برنامه محور باشد و در این میان  شورا عرصه توافق جمعی برای توسعه شهر است و افرادی که برایکرسی شوراها به مدت چهار سال انتخاب می شوند باید فرد اصلح و متخصص  در امور شهری و مدبر و کار بلد باشد.