بهره برداری از پروژه راه آهن قزوین – رشت تا چهار ماه آینده
بهره برداری از پروژه راه آهن قزوین – رشت تا چهار ماه آینده

علی خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرای پروژ ه راه آهن قزوین – رشت از ۲ سال قبل آغاز شده است.وی تاکید کرد: طول این پروژه ۱۶۴ کیلومتر است که ۱۱۴ کیلومتر از آن ریل گذاری شده و ۵۰ کیلومتر باقی مانده نیز تا چند ماه آینده به […]

علی خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرای پروژ ه راه آهن قزوین – رشت از ۲ سال قبل آغاز شده است.
وی تاکید کرد: طول این پروژه ۱۶۴ کیلومتر است که ۱۱۴ کیلومتر از آن ریل گذاری شده و ۵۰ کیلومتر باقی مانده نیز تا چند ماه آینده به پایان خواهد رسید.
مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: با بهره برداری از مسیر ریلی ۱۶۴ کیلومتری قزوین – رشت این مسیر به خطوط ریلی اصلی منطقه شمالغرب کشور اضافه می شود.
وی تاکید کرد: عملیات اجرایی این پروژه و ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین نیز در چهار قطعه فعال است که پروژه ۲ خطه کردن نیز تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.
حوزه استحفاظی راه آهن منطقه شمالغرب کشور از کیلومتر ۱۲۴ محور تهران – آذربایجان، از ورودی ایستگاه کهن دژ در استان قزوین شروع در خروجی مهاباد در کیلومتر ۶۹۳محور آذربایجان غربی به پایان می رسد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه، هشترود، خداجو، مراغه، ملکان، بناب، میاندوآب و مهاباد را پوشش می دهد.
این اداره کل ۶۰۱ کیلومتر خطوط اصلی و ۱۲۶ کیلومتر خطوط فرعی دارد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل ۶ استان در ارتباط است.
۷۳۲۵/۶۰۸۵
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی