بیش از یک هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی در استان اردبیل انجام شد
بیش از یک هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی در استان اردبیل انجام شد

هاشم علایی روز دوشنبه افزود: در این مدت از واحدهای تولیدی استان یک هزار و ۲۳۸ مورد آزمون انجام شد که ۹۸۰ آزمون مورد قبول و ۲۵۸ مورد مغایر با استاندارد اعلام شده است. وی اظهار کرد: بیشترین میزان بازرسی‌ های انجام شده از واحدهای تولیدی غذایی ، کشاورزی و مصالح ساختمانی بوده است. مدیرکل […]

هاشم علایی روز دوشنبه افزود: در این مدت از واحدهای تولیدی استان یک هزار و ۲۳۸ مورد آزمون انجام شد که ۹۸۰ آزمون مورد قبول و ۲۵۸ مورد مغایر با استاندارد اعلام شده است.
وی اظهار کرد: بیشترین میزان بازرسی‌ های انجام شده از واحدهای تولیدی غذایی ، کشاورزی و مصالح ساختمانی بوده است.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: از واحدهای فعال در صنایع غذایی و کشاورزی، مکانیک و فلزشناسی ، ساختمانی و معدنی، شیمیایی ، برق و الکترونیک، خودرو و نیرو محرکه ، بسته‌بندی و سلولزی ، مهندسی پزشکی ، نساجی و چرم و انگ فلزت گرانبها نیز بازرسی و نمونه‌ برداری انجام شد.
وی هدف از این بازرسی ‌ها را نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی دانست که در نتیجه آن پروانه استاندارد واحدها تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد تعلیق و ابطال می‌شود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل ، او همچنین افزود: در سال گذشته گواهی نامه تایید صلاحیت پنج آزمایشگاه همکار در استان در کمیته فنی تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به نظر این کمیته رای به صدور گواهی آنها داده شد.
علایی گفت: گواهی نامه ۹ واحد تمدید صلاحیت و پنج آزمایشگاه همکار جدید نیز تایید صلاحیت شد.
۱۵ آزمایشگاه معتبر همکار استاندارد در استان اردبیل در زمینه های مختلف صنایع غذایی ، اوزان و مقیاس ها ، ساختمانی و معدنی ، شیمیایی و نازل های عرضه سوخت مایع وجود دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷