۱۷۱ بازرس انتخابات خلخال را بازرسی  می کنند
۱۷۱ بازرس انتخابات خلخال را بازرسی  می کنند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، سید ناصر میر مرسلی روز دوشنبه در جلسه توجیهی هیات بازرسی انتخابات خلخال افزود: در این دوره از انتخابات ۱۶ بازرس در ۱۶۰ صندوق اخذ رای شهر خلخال و مناطق مختلف این شهرستان حضور داشته و بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت مستمر خواهند داشت.وی گفت: […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، سید ناصر میر مرسلی روز دوشنبه در جلسه توجیهی هیات بازرسی انتخابات خلخال افزود: در این دوره از انتخابات ۱۶ بازرس در ۱۶۰ صندوق اخذ رای شهر خلخال و مناطق مختلف این شهرستان حضور داشته و بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت مستمر خواهند داشت.
وی گفت: برای هر ۱۶ صندوق اخذ رای نیز یک سر بازرس انتخاب شده است.
وی امانت داری و حفظ آرای مردم در کنار جلوگیری از دخالت افراد غیر مسوول در روند انتخابات در سر صندوق های اخذ رای را از مهم ترین وظایف بازرسان هیات بازرسی انتخابات خلخال ذکر کرد و افزود: هیچ یک از بازرسان حق جانبداری از نامزد و یا گروه خاصی از افراد در طول روند انتخابات را نداشته و همه بازرسان و سر بازرسان برای برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم تلاش خواهند کرد.
میرمرسلی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات موجب تقویت اقتدار نظام اسلامی است افزود: اعضای هیات بازرسی انتخابات خلخال حق هیچ گونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و یا شوراهای اسلامی شهر و روستا را ندارند و وظیفه دارند اسباب لازم را برای برگزاری انتخابات پرشور با حضور گسترده مردم با ایجاد فضای سالم انتخاباتی فراهم کنند.
در این جلسه نحوه فعالیت بازرسان و سر بازرسان دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خلخال تشریح شد.
خلخال در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
۶ هزار و ۶۰۹ نامزد شورای شهر و روستا در استان اردبیل رقابت های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند که از این تعداد ۱۴۰ نفر در شهرها و سه هزار و ۲۷۳ نفر در روستاها بعنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب خواهند شد.
یک هزار و ۵۹۵ شعبه اخذ رای نیز در این استان تعیین شده که یک هزار و ۷۹ شعبه روستایی و ۵۱۶ شعبه آن شهری هستند.
تعداد واجدان شرایط رای در استان اردبیل ۹۵۰ هزار نفر است که ۳۸ هزار و ۸۸۰ نفر آن رای اولی می باشند و در این انتخابات یک هزار و ۲۹۲ صندوق ثابت و ۳۰۳ صندوق سیار برای اخذ رای مردم در نقاط مختلف استان اردبیل پیش بینی شده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸