توسعه موقوفات قرآنی توسط موسسات باعث قوت آنها می شود
توسعه موقوفات قرآنی توسط موسسات باعث قوت آنها می شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه، اظهار داشت: با توجه به اینکه هر داوری برای قضاوت در مسابقات کشوری باید به مدت سه سال در مسابقات استانی داوری کرده باشد، بنابراین باید […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه، اظهار داشت: با توجه به اینکه هر داوری برای قضاوت در مسابقات کشوری باید به مدت سه سال در مسابقات استانی داوری کرده باشد، بنابراین باید تا موعد مسابقات قرآنی، صلاحیت داوری‌ها از طریق فراخوان مشخص شود.

وی با تاکید بر تقویت موسسات قرآنی و بهره‌گیری از توان آنها در برگزاری مسابقات کشوری تصریح کرد: باید فضاهایی در بقاع متبرکه در اختیار موسسات قرآنی قرار گرفته تا آنها نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی، تربیت حافظان و مدرسان قرآنی عمل کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با ابراز تاسف از برگزاری مسابقات قرآنی توسط دستگاه‌ها و ارگان‌ها به صورت پراکنده افزود: متاسفانه با توجه به اینکه تمامی دستگاه‌ها اعم از اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و یا مناطق آزاد، هر کدام برای خود برنامه جداگانه قرآنی اجرا می‌کنند، مسابقات و فعالیت‌های قرآنی خروجی لازم را کسب نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه قرآنی باید خود را از لحاظ قدرتمندی و پرنفوذ بودن در جامعه باور کند بیان کرد: بی‌شک جامعه قرآنی می‌تواند در تمامی حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، فرهنگی نقش بسزایی ایفا کند به شرطی که خود را باور داشته باشد.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در استان آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به وجود قاریان و حافظان برجسته در این استان، باید آذربایجان‌غربی در طرح تربیت حافظان قرآنی به عنوان الگوی کشوری قرار گیرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از سوی دیگر باید موقوفات قرآنی در سال ۹۶ در استان آذربایجان‌غربی توسعه یافته و دستاوردهای قرآنی در جامعه نشان داده شود.

وی با اشاره به اینکه باید آذربایجان غربی به استانی الگو در تربیت حافظان قرآنی تبدیل شود تصریح کرد: بهسازی بقعه ها برای برگزاری جلسات قرآنی و فعالیت موسسات قرآنی و استفاده از ظرفیت‌های بالفعل استان برای موسسات قرآنی از اهم مسائل پیش روست که باید توجه ویژه را داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه جامعه قرآنی کشور باید واقف باشند که با همکاری و کنارهم تلاش کردن در حوزه های مختلف می توان نقش خود را به نحو احسن ایفا کرد گفت: اگر امروز فعالان قرآنی کنار هم نباشیم، بهره برداری از این کارهای قرآنی نخواهیم داشت.