آغاز طرح پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی
آغاز طرح پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی

اویاقلیق :به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد افزود: با توجه به شیوع جهانی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، این اداره کل در راستای اجرای دستورالعمل سازمان دامپزشکی و ارتقای بهداشت عمومی و تامین امنیت غذایی شهروندان، اقدام به نمونه برداری و پایش این بیماری کرده است. وی اظهار […]

اویاقلیق :به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد افزود: با توجه به شیوع جهانی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، این اداره کل در راستای اجرای دستورالعمل سازمان دامپزشکی و ارتقای بهداشت عمومی و تامین امنیت غذایی شهروندان، اقدام به نمونه برداری و پایش این بیماری کرده است.
وی اظهار کرد: خرید هرگونه محصولات مرغ و تخم مرغ که در داخل بسته بندی های کشتارگاهی توزیع می شود هیچ گونه مشکلی نداشته و کاملا سالم و بهداشتی بوده و مردم با خیال راحت از این محصولات خریداری کرده و مصرف کنند.
بهداد با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین انسان و دام است، از مردم خواست از خرید مرغ قطعه بندی شده بدون لیبل و تاریخ انقضاء و مرغ زنده جدا خودداری کنند.
آذربایجان شرقی به دلیل همجواری با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و نیز نزیدکی به ترکیه از ظرفیت شیوع بیماری های با منشاء حیوانی از جمله آنفلوانزای پرندگان برخوردار است.
خوشبختانه با تلاش شبانه روزی نهادهای مسوول، از شیوع و گسترش این بیماری در استان جلوگیری شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی-ایرنا