تداوم فعالیت ۱۲ غرفه عرضه میوه در تبریز تا پایان شهریور
تداوم فعالیت ۱۲ غرفه عرضه میوه در تبریز تا پایان شهریور

اویاقلیق : علی نواداد عصردیروز در نشست تنظیم بازار استان با اشاره به اظهار رضایت عمومی از قیمت و کیفیت سیب و پرتقال عرضه شده در این مدت، گفت: روزانه ۴۵۰ تن سیب و پرتقال در استان توزیع شد و کشش بازار حاکی از رضایت مصرف کننده داشت. وی با بیان اینگه گزارش اداره کل […]

اویاقلیق : علی نواداد عصردیروز در نشست تنظیم بازار استان با اشاره به اظهار رضایت عمومی از قیمت و کیفیت سیب و پرتقال عرضه شده در این مدت، گفت: روزانه ۴۵۰ تن سیب و پرتقال در استان توزیع شد و کشش بازار حاکی از رضایت مصرف کننده داشت.
وی با بیان اینگه گزارش اداره کل تعزیرات حکومتی استان هم نشان از رضایت مردم از کیفیت میوه شب عید دارد از فعالان طرح های خدماتی و نظارتی نوروزی قدردانی کرد.
نواداد با اشاره به اینکه توسط ۱۵۶ غرفه عرضه مستقیم میوه شب عید در حدود ۳ هزار و ۴۵۰ تن سیب و پرتقال در استان توزیع شد، گفت: تداوم فعالیت این ۱۲ غرفه محدود به عرضه این ۲ میوه و به شرط حفظ کیفیت خواهد بود و غرفه داران مجاز به عرضه سایر محصولات کشاورزی نیستند.
قائم مقام و معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان هم خاطرنشان کرد: توزیع میوه شب عید به صورت مستقیم وظیفه ای قانونی و در راستای تنظیم بازار است.
اکبر فتحی موفقیت در تنظیم بازار میوه شب عید را نتیجه همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین تعاون روستایی استان با جهاد کشاورزی دانست.
** گوشت مرغ مصرفی ماه رمضان تامین است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم در بخش دیگری از نشست تنظیم بازار استان گفت: با توجه به جوجه ریزی های صورت گرفته مشکلی برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.
حبیب شریفیان با اشاره به جهش قیمت گوشت مرغ به واسطه افزایش قیمت نهاده های دامی همچون ذرت و سویا در سال های ۹۱ و ۹۲ گفت: در سه سال گذشته ثبات قیمت بر این نهاده ها حاکم بود و با تمهیدات انجام شده در زمان حاضر شاهد کاهش قیمت نهاده ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه در سال های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ افزایش قیمت محسوسی در مورد گوشت مرغ نداشتیم، خاطرنشان کرد: ثبات قیمت نهاده های تولید برنامه ریزی برای تولید را تسهیل می کند.
شریفیان اعلام کرد: با توجه به قیمت نهاده های تولید و جوجه یکروزه پیش بینی می شود، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در ماه مبارک رمضان ۴۵ تا ۴۸ هزار ریال و مرغ آماده طبخ ۷۵ هزار ریال باشد.
وی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روزه در استان در زمان حاضر ۲۰ هزار و ۵۰۰ ریال است، گفت: هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۴۴ تا ۴۶ هزار ریال و گوشت مرغ آماده طبخ ۶۷ تا ۷۲ هزار ریال عرضه می شود.
شریفیان با اعلام اینکه در زمان حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری های استان ۳۰ هزار ریال و در فروشگاه ها ۳۷ هزار ریال است، گفت: با توجه به روند کاهش تقاضای این فراورده پروتئینی و به دلیل گرم شدن هوا پیش بینی می شود قیمت آن کاهش یابد.
وی اعلام کرد: روزانه ۲۲۰ تن تخم مرغ در آذربایجان شرقی تولید می شود.
در پایان این نشست معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در راستای تنظیم بازار رمضان بر مدیریت قیمت جوجه یک روزه با توجه به فاصله آن با قیمت ۱۷ هزار ریالی تعیین شده تاکید کرد.
خبرنگار: پرویز انصاری – ایرنا