اویاقلیق : «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با «فاکس نیوز» از اختلاف های بنیادین خود با «باراک اوباما» رئیس جمهوری قبلی آمریکا پیرامون توافق هسته ای ایران سخن گفت و اظهار امیدواری کرد دونالد ترامپ به این موضوع که برجام مسیر دستیابی ایران به بمب را هموار می کند، پی ببرد. وی […]

اویاقلیق : «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با «فاکس نیوز» از اختلاف های بنیادین خود با «باراک اوباما» رئیس جمهوری قبلی آمریکا پیرامون توافق هسته ای ایران سخن گفت و اظهار امیدواری کرد دونالد ترامپ به این موضوع که برجام مسیر دستیابی ایران به بمب را هموار می کند، پی ببرد.

وی همچنین مدعی شد: برجام مسیر اقتصاد ایران را برای دستیابی به میلیاردها دلاری که بعدا صرف تهیه تسلیحات اتمی و سرمایه گذاری در راه ترویج خشونت می شود، هموار خواهد کرد.

نتانیاهو همچنین از لزوم اتخاذ اقدام (مناسب) در برخورد با ایران چه به لحاظ  سیاسی و چه اقتصادی که شامل اعمال تحریم می شود، سخن گفت و در عین حال مدعی شد گزینه نظامی هم نباید از قلم بیافتد.

وی در ادامه اظهارات ایران هراسانه خود گفت: توافق هسته ای بسیاری از کشورهای عربی را به همپیمانی با اسرائیل واداشت- اقدامی که در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است.

نتانیاهو در این باره مدعی شد: ما به وجود چالش های مشترک اذعان می کنیم. از آنجا که بسیاری از کشورهای منطقه با تهدید ایران مواجه هستند، با وجود برجام تهدید بیشتری را حس می کنند و همین موجب تغییر تفکر آنها نسبت به اسرائیل شده است.

وی در نهایت به ترامپ و دولتمردان کنگره آمریکا پیشنهاد داد تا از دو گزینه لغو یا جایگزینی برجام (با توافق بهتر) یکی را انتخاب کنند.