آغاز مطالعات پژوهشی باستان‌شناسی ربع رشیدی توسط موسسه باستان‌شناسی آلمان
آغاز مطالعات پژوهشی باستان‌شناسی ربع رشیدی توسط موسسه باستان‌شناسی آلمان

اویاقلیق : مرتضی آبدار بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست رئیس موسسه باستان‌شناسی آلمان با شهردار تبریز اظهار داشت: احیای این مجموعه با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ای که دارد یکی از مطالبات اجتماعی و فرهنگی مردم آذربایجان است. وی ادامه داد: بر همین اساس سال گذشته به منظور احیای این مجموعه ارزشمند،تفاهم‌نامه […]

اویاقلیق : مرتضی آبدار بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست رئیس موسسه باستان‌شناسی آلمان با شهردار تبریز اظهار داشت: احیای این مجموعه با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ای که دارد یکی از مطالبات اجتماعی و فرهنگی مردم آذربایجان است.

وی ادامه داد: بر همین اساس سال گذشته به منظور احیای این مجموعه ارزشمند،تفاهم‌نامه چهار جانبه‌ای بین اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، شهرداری تبریز، دانشگاه هنر اسلامی و موسسه باستان‌شناسی آلمانی منعقد شده بود و با پیگیری‌های اداره کل برای آغاز مطالعات و عملیاتی شدن تفاهم‌نامه، مجوزهای لازم از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به حمایت شهردار کلانشهر تبریز و اختصاص بودجه ویژه برای این امر مطالعات میدانی و پژوهش‌ها در مجموعه ربع رشیدی آغاز شده است و در تلاشیم این مطالعات در شهریور ماه به آغاز عملیات اجرایی بیانجامد.

 وی افزود: با توجه به زمانبر بودن مطالعات و امور پژوهشی نمی‌توان زمان دقیقی برای پایان آن ارائه داد اما امیدواریم در سال ۲۰۱۸ بخشی از این مجموعه ارزشمند به عنوان پارک موزه تاریخی ربع رشیدی در معرض دید عموم گردشگران قرار گیرد.