عظیم قیچی‌ساز از ارتفاع ۳۹۱۰ متر گذشت/ ۲۷۶۱۲ متر مانده تا باشگاه هشت هزاری ها
عظیم قیچی‌ساز از ارتفاع ۳۹۱۰ متر گذشت/ ۲۷۶۱۲ متر مانده تا باشگاه هشت هزاری ها

اویاقلیق : پرافتخارترین کوهنورد ایرانی در راه فتح آخرین قله ۸۰۰۰ متری خود، وارد دهکده پانگبوچه در ارتفاع ۳۹۱۰ متری شد. عظیم قیچی‌ساز دو روز در منطقه «نامچه‌بازار»، هم‌هوایی خود با آب‌وهوای ارتفاع را آغاز کرد و بعد از ۵ ساعت پیاده‌روی در مسیری جنگلی و درون رودخانه، به روستای زیبای تنگبوچه رسید که بنای […]

اویاقلیق : پرافتخارترین کوهنورد ایرانی در راه فتح آخرین قله ۸۰۰۰ متری خود، وارد دهکده پانگبوچه در ارتفاع ۳۹۱۰ متری شد.

عظیم قیچی‌ساز دو روز در منطقه «نامچه‌بازار»، هم‌هوایی خود با آب‌وهوای ارتفاع را آغاز کرد و بعد از ۵ ساعت پیاده‌روی در مسیری جنگلی و درون رودخانه، به روستای زیبای تنگبوچه رسید که بنای معبد بزرگ بودایی‌ها در آن قرار دارد. او پس از ساعتی استراحت در تنگبوچه، راهی روستای پانگبوچه در ارتفاع ۳۹۱۰ متری شد و شب گذشته را آنجا اقامت کرد. وی در ادامه، مسیر خود را به سوی کمپ اصلی لوتسه ادامه و در یکی از روستاهای نزدیک‌تر به کمپ اصلی مقیم خواهد شد.
او برای پیوستن به باشگاه هشت هزاری ها تنها ۲۷۶۱۲ متر را باید در طول مسیر بپیماید بپیماید.

عظیم قیچی ساز با فتح قله لوتسه، جزو ۱۵ رکورددار جهان می‌شود. او تاکنون بدون استفاده از کپسول اکسیژن و شرپا، تمام ۱۳ قله بالای هشت متری برودپیک، دائولاگیری٬ نانگاپاربات٬ کانچن چونگا٬ گاشربروم۱ و ۲٬ آناپورما٬ کی۲ ٬ ماناسلو٬ ماکالو٬ چو آیو٬ شیشاپانگما و اورست را فتح کرده‌ است و تنها لوتسه را باید بپیماید.

او سال گذشته برای صعود این قله تلاش کرد اما موفق به صعود نشد.