جکایت سیل روستای چنار از زبان مصدومان حادثه
جکایت سیل روستای چنار از زبان مصدومان حادثه

اویاقلیق : در این بین به استناد سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شش نفر از مصدومان این حادثه نیز در بیمارستان‌های تبریز بستری هستند. پای صحبت‌های مصدومان می‌نشینیم تا چگونگی وقوع این حادثه تلخ را روایت کنند… احمد محمودی ۲۷ ساله از روستای چنار شهرستان عجب‌شیر که در بیمارستان امام رضا (ع) بستری است، […]

اویاقلیق : در این بین به استناد سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شش نفر از مصدومان این حادثه نیز در بیمارستان‌های تبریز بستری هستند.
پای صحبت‌های مصدومان می‌نشینیم تا چگونگی وقوع این حادثه تلخ را روایت کنند…
احمد محمودی ۲۷ ساله از روستای چنار شهرستان عجب‌شیر که در بیمارستان امام رضا (ع) بستری است، می‌گوید: زمان وقوع سیل در خانه پدر همسرم مهمان بودیم، کم و بیش شنیده بودیم که قرار است سیل بیاید که عصر آن روز ناگهان با صدای داد و بیداد اطرافیان، به بیرون از خانه رفتیم .
او می‌افزاید: آن اتفاقی که می‌ترسیدیم  رخ داد! ناگهان سیل ویرانگر  مرا با خودش برد که در نهایت با کمک اهالی روستا از سیل نجات یافته و به بیمارستان منتقل شدم؛ اما خیلی از هم روستاییانم مثل من خوش شانس نبودند و نتوانستند از چنگال سیل رها شوند.
محمودی ادامه می‌دهد: از مسئولان می‌خواهم به خاطر خدا سیل‌زدگان را دریابند و کارشان فقط بازدید کردن و وعده دادن نباشد .
او که معتقد است این سیل یک هشدار از سوی خدا بود، به روستاییان توصیه می‌کند که خانه‌هایشان را در مسیر و یا حریم رودخانه نسازند تا در آینده شاهد چنین خسارات جانی و مالی نباشیم .
محمد محمدپور، یکی دیگر از مصدومان این حادثه است که اهل روستای چنار عجب شیر می‌باشد و ۲۹ سال سن دارد،  می‌گوید: آن روز در خانه پدرم حضور داشتم، خودم با دیدن میزان بارش متوجه شدم که قرار است سیل بیاید، به خاطر همین خانواده‌ام را به بیرون از خانه و به بلندی‌های اطراف هدایت کردم.
او می‌افزاید: وقتی که خودم می‌خواستم به خانواده‌ام ملحق شوم، یکی از زن های روستا از من درخواست کمک کرد که شوهرش را از بین گل و لای نجات دهم که متأسفانه نتوانستیم همسر آن خانم را نجات دهیم و من هم در این حین مصدوم شدم.
رقیه انسانی ۳۵ ساله  از روستای چنار  عجب شیر در خصوص نحوه وقوع سیل می‌گوید: باران به شدت می‌بارید و رفته رفته سیل جاری شد و من به همراه دو فرزندم در حال تماشای سیل بودیم که ناگهان بر سرعت سیل افزوده شد و به همراه دو فرزندم در مسیر حرکت سیل قرار گرفتیم.
او می‌دهد: خدا به ما لطف کرد و با عوض شدن مسیر سیل نجات یافتیم، ولی به خاطر شدت جراحات وارد شده به من، توسط اهالی منطقه به بیمارستان عجب شیر و سپس از آن به بیمارستان امام رضا(ع)منتقل شدم .
انسانی تأکید می‌کند: مسئولان با با اختصاص وام بلاعوض در کاهش آلام دردمندان سهیم باشند؛ اما هر چند که این یک خیال باطل است و بعد از چند روز، این حادثه بزرگ که چند ده نفر هم کشته داشت، فراموش خواهد شد .
معصومی، پسر ۱۳ ساله از روستای چنار شهرستان عجب شیر که از مصدومان این سیل است، می‌گوید: به تماشای سیل ایستاده بودم که سیل مرا با خودش برد؛ اما خوشبختانه در طول مسیر به یک مانع برخورد کردم و از غرق شدگی نجات یافتم؛ تمام بدنم بر اثر این حادثه ناگوار زخمی شده است .
او ادامه می‌دهد: اگر مسئولان به سیل زدگان کمک نکرده و خانه‌مان را از نو نسازند؛ این قضیه را با رسانه‌ها در میان خواهم گذاشت.
گفتنی است، کودک هفت ساله نیمه جان عجب‌شیری که به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال داده شده بود، در بخش آی سی یو مرکز درمانی امام رضا (ع) بستری می‌باشد و بنا به گفته مسئولین مرکز حال عمومی وی خوب است.
بر اساس این گزارش، اهالی تا حدودی از رسانه‌ها در خصوص احتمال وقوع سیل هشدارهایی شنیده بودند؛ اما حوزه آبریز کوچک شرایطی را به وجود آورده بود که مردم نتوانستند از چنگال سیل نجات یابند.