ارتش در حراست از کیان میهن اسلامی، با اقتدار تمام ثابت قدم است
ارتش در حراست از کیان میهن اسلامی، با اقتدار تمام ثابت قدم است

اویاقلیق : ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارتش های توانمند و دارای تجهیزات پیشرفته نظامی بوده و آماده مقابله با هرگونه تهیدات دشمنان در هر نقطه مرزی کشور می باشد و در سایه وجود این ارتش توانمند، هیچ کشوری جسارت حمله و تعرض به خاک میهن را ندارد و در دوران ۸ […]

اویاقلیق : ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارتش های توانمند و دارای تجهیزات پیشرفته نظامی بوده و آماده مقابله با هرگونه تهیدات دشمنان در هر نقطه مرزی کشور می باشد و در سایه وجود این ارتش توانمند، هیچ کشوری جسارت حمله و تعرض به خاک میهن را ندارد و در دوران ۸ سال جنک تحمیلی با جان فشانی ارتشیان ذره ای از خاک وطن به دست دشمنان نیفتاد و شهیدان بسیاریی برای سربلندی کشور جان ارزشمند خود را دادند تا نهال انقلاب اسلامی سیراب گردد.

۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور دلاور مردان و قهرمانان راستین هست که  گفتگویی صمیمانه با سرتیپ دوم پیاده ستاد، غلامحسین ظهیر مالکی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا آذربایجان ترتیب داده ایم که ماحصل آن تقدیم خوانندگان محترم می گردد.

 عمده وظایف قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه چیست؟

امیر ظهیر مالکی: به طوری که  هم در متن سووال اشاره کردید، « قرارگاه عملیاتی» وظیفه اصلی این قرارگاه، هدایت عملیاتی یگان های تحت کنترل عملیاتی خود می باشد و در کنار آن، به مسئله تقویت بنیه معنوی – آموزش نظامی – ورزیدگی توان جسمانی و نگهداری تجهیزات می پردازد تا در صورت بروز هرگونه بحرانی، بنا به دستور سلسله مراتب فرماندهی، اندوخته های نظامی خود را پای کار آورده و دشمن یا هر متجاوزی را از کرده ی خود پشیمان کند.

 در خصوص برنامه قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه برای روز بزرگداشت ارتش هم توضیحاتی بیان بفرمایید؟

امیر ظهیر مالکی: ۲۹ فروردین یادگار ماندگار بزرگ مردی است که با دور اندیشی و بدون تاثیرپذیری از زمزمه های خام و ناپخته انحلال ارتش و به پاس قدردانی از وفاداری بدنه انقلابی آن به آرمان های انقلاب اسلامی، این روز را تنها به فاصله حدود ۲ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام « ارتش» نامگذاری کردند و اعلام نمودند که: « اکنون ارتش در خدمت اسلام است و ارتش اسلامی است.»

به خاطر این اعتماد و حمایت همه جانبه همه ساله ارتشیان قهرمان در هفته ارتش برنامه های متنوعی را انجام می دهند و امسال نیز مثل سنوات گذشته مراسم غبارروبی مزار شهدا با حضور نیروهای مسلح، سخنرانی فرماندهان قبل از خطبه های نماز جمعه، دیدار با خانواده های معظم شهدا – جانبازان و پیشکسوتان و در نهایت مراسم سان و رژه پیاده و خودرویی با تجهیزات بروز و فرود چتربازان دلاور مردان تیپ ۶۵ نوهد و گل باران مزار شهدا توسط بالگردهای هوانیروز با حضور مسئولین محترم لشکری و کشوری و مردم غیرتمند و ولایتمدار برگزار خواهند شد.

در خصوص تحقق شعار سال ۹۶ یعنی « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه چه تدابیری را اتخاذ نموده است؟

امیر ظهیر مالکی: هدف از شعار سال  و اقتصاد مقاومتی، این است که باعث پیشرفت همه جانبه اقتصاد و حوزه های وابسته به آن باشد و این پیشرفت در نتیجه کار و تلاش جمعی و ملی حاصل می شود.

حمایت از تولیدکنندگان داخلی با یک عزم انقلابی به مصرف تولیدات داخلی روی آورده، این تغییر فرهنگ باعث ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار می شود.

در قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان و یگان های تحت کنترل نیز، کارکنان به صورت خودجوش با بیان لسانی، قصد دارند با امتناع از مصرف تولیدات خارجی و روی آوردن به مصرف تولیدات داخلی، از بیانات مقام معظم رهبری تبعیت نموده و سهمی هر چند جزئی در این راه داشته باشند.

همچنین فرهنگ سازی در بین کارکنان در لبیک به اوامر رهبری معظم انقلاب برای استفاده از کالاهای تولید داخل، هم در زندگی کاری و هم در زندگی شخصی، استفاده از کارکنان متخصص وظیفه، متناسب با ماموریت های یگان و صرفه جویی لازم در اجرای ماموریت های واگذار شده در بخش های مختلف به عمل آمده است.

حرف آخر؟

امیر ظهیر مالکی:  من هم به نوبه خود، ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، همکاران محترم و امت قهرمان و شهیدپرور تبریز تبریک عرض می کنم و امیدوارم با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا، در حراست از کیان میهن اسلامی ثابت قدم باشیم.

ارتش برآمده از مردم و برای مردم است و در تبعیت از رهبری محکم استوار ایستاده است و آمادگی دارد تا دست هر متجاوزی را در آستین خرد کرده و با قدرت از مرزهای کشورمان و ارزش‌های اسلامی و انقلابی صیانت کند.

آمادگی نیروهای مسلح کشورمان در مقایسه با دوران دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف به طور منحصربفردی رشد یافته است و اکنون توان بازدارنگی ایران اسلامی به گونه‌ای است که دشمنان جرأت تجاوز به کشورمان را ندارند.