دبیر خانه دائمی نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس تشکیل شود
دبیر خانه دائمی نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس تشکیل شود

به گزارش اویاقلیق به نقل از هیان نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی، قلی الله قلی زاده اظهار داشت: طبق قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نظارت بر انتخابات شوراها به عهده مجلس شورای اسلامی است و در شرایط کنونی برای رفع برخی ایرادات و نواقض در روند نظارت بر انتخابات شوراها، […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از هیان نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی، قلی الله قلی زاده اظهار داشت: طبق قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نظارت بر انتخابات شوراها به عهده مجلس شورای اسلامی است و در شرایط کنونی برای رفع برخی ایرادات و نواقض در روند نظارت بر انتخابات شوراها، ضروری است تا  دبیرخانه دائمی نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس ایجاد شود.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب ادامه داد: این دبیرخانه می تواند ضمن نظارت بر روند اجرای انتخابات، عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا را در طی دوره فعالیتشان رسیدگی کند.

الله قلی زاده تصریح کرد: در شرایط کنونی نظارت بر اجرای انتخابات شوراهای شهر و روستا دارای نظم و فرایند مناسبی است و نشست های مشترکی میان مجلس با وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شده است و سعی مجلس  این است که یک انتخابات منظم و مبتنی بر قانون برگزار شود.

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: عمل کردن به قانون و جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دو موضوع مهمی است که مدنظر عوامل انتخاباتی قرار گرفته است.

دبیر هیأت عالی نظارت برانتخابات شوراهای آذربایجان شرقی با اشاره به وظایف مهم هیأت های اجرایی و نظارت ،همکاری های فی مابین این دو هیات را نسبت به دوره های قبلی رضایت بخش خواند وافزود: انتظار می رود در تمامی مراحل این دو هیأت در کنار هم و براساس وظایف خود عمل کنند چرا که اگر براساس قانون عمل شود خود قانون حقوق مردم را مشخص کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: این همکاری ها بویژه در سطح کلان استانی فرآیند انتخابات را روان تر کرده و انشااله شاهد انتخاباتی سالم و باشکوه در استان خواهیم بود.

اله قلی زاده با بیان اینکه عملکرد شوراها در طول ۴ دوره گذشته دارای فراز و فرودهایی بوده اظهار داشت: یکی از وظایف مهم و اصلی شوراها بسترسازی برای بروز و ظهور مشارکت عمومی مردم در امور مربوط به شهر و روستاست.

وی افزود: شوراها باید به عنوان زبان مشترک مثلث مردم، مسئولان و متخصصان عمل کنند و در راستای توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت شهری و روستایی خوب و سالم ارتباط تنگاتنگی با نظام اداری و اقتصادی داشته باشند.در طول این ۴ دوره گذشته نیز در حوزه هایی که عوامل انتخاباتی در تایید صلاحیت ها دقت لازم را  کردند  و مردم هم در انتخاب خود تعهد وتخصص را توامان ملاک قراردادند برآیند کار پیشرفت و توسعه شهر ها وروستاها و تسهیل امور مردم بود.

وی ابراز امیدواری کرد که زحمات هیاتهای اجرایی و نظارت با انتخاب افراد اصلح از سوی مردم بی ثمر نخواهد شد.