پروژه مرمت و نوسازی سالن جلسات شورای شهر تبریز
پروژه مرمت و نوسازی سالن جلسات شورای شهر تبریز

به گزارش اویاقلیق، مرمت و نوسازی سالن شورا به منظور استحکام‌بخشی به بخش‌های مختلف سالن، بازنگری در تجهیزات و افزایش زیبایی، طراحی و اجرا شده است. اجرای طرح گرافیکی بر گرفته از فرش خطیبی تبریز در سقف این سالن، از جمله شاخص های مهم این پروژه است.  صبح امروز سالن اصلی شورای شهر تبریز که […]

به گزارش اویاقلیق، مرمت و نوسازی سالن شورا به منظور استحکام‌بخشی به بخش‌های مختلف سالن، بازنگری در تجهیزات و افزایش زیبایی، طراحی و اجرا شده است.

اجرای طرح گرافیکی بر گرفته از فرش خطیبی تبریز در سقف این سالن، از جمله شاخص های مهم این پروژه است.

 صبح امروز سالن اصلی شورای شهر تبریز که در ۶ ماه گذشته به دلیل بازسازی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، افتتاح شد، با این وجود اگر چه خبرنگاران از ساعت ۷.۳۰ صبح برای افتتاح سالن دعوت شده بودند اما درب سالن تا یک ساعت بعد یعنی حدود ۸۰۳۰ بسته بود و خبرنگاران بعد از رسیدن شهردار تبریز اجازه حضور در سالن را یافتند.

این در حالی است که حداقل در زمان ورود به سالن هیچ برنامه خاصی برای افتتاح تدارک دیده نشده بود و هیچ کدام از اعضا نیز حضور نداشتند و رفته رفته به صحن آمدند.

با وجود گذشت حدود ۵۰ دقیقه از زمان جلسه علنی و در حالی که ریاست شورا و بعضی اعضا در صحن حضور یافته‌اند هنوز جلسه آغاز نشده است.

حذف سکو یا سن از سالن جلسه در جریان بازسازی، از اولین مواردی است که به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد که باعث مشکلاتی برای دید و تسلط خبرنگاران بر صحن شورا خواهد شد چرا که باعث شده است در سالن جدید خبرنگاران و اعضای شورا در یک سطح قرار گرفته و امکان دیدن بیشتر اعضا برایشان میسر نباشد.

با این حال باید منتظر ماند و پس از آغاز جلسات نسبت به مزایا و معایب سالن بازسازی شده قضاوت کرد.

عمارت تاریخی شهرداری تبریز از بناهای محبوب و معروف معماری شهری کشور است که در سال ۱۳۱۸ شمسی، احداث شده است.

شهرداری منطقه ۸ و سازمان عمران شهرداری، زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در طراحی و اجرای این پروژه همکاری داشته‌اند.

فارس