احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در آذربایجان شرقی
احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در آذربایجان شرقی

به گزار اویاقلیق، محمد اشجعی افزود: در پی ورود و فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه شرایط ناپایدار جوی در استان حاکم شده و موجب ابرناکی، وزش باد شدید، رگبار باران و غرش آذرخش خواهد شد. وی با بیان اینکه بارش در نواحی مستعد همراه با تگرگ و در […]

به گزار اویاقلیق، محمد اشجعی افزود: در پی ورود و فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه شرایط ناپایدار جوی در استان حاکم شده و موجب ابرناکی، وزش باد شدید، رگبار باران و غرش آذرخش خواهد شد.
وی با بیان اینکه بارش در نواحی مستعد همراه با تگرگ و در نواحی سردسیر و مرتفع با برف همراه خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به شدت بارش های رگباری در برخی نواحی استان توصیه می شود اقدام های لازم برای جلوگیری و کاهش خسارت های احتمالی بعمل آید.
اشجعی با بیان اینکه با نفوذ این سامانه بارشی دمای هوای استان کاهش می یابد، ادامه داد: شرایط ناپایدار جوی به طور متناوب تا اوایل چهارشنبه این هفته تدام می یابد.
وی با اشاره به بارندگی روزهای گذشته در تبریز یادآوری کرد: هم اکنون هوای استان کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با وزش باد شدید همراه است.
اشجعی ادامه داد: در ۲۴ گذشته ۹٫۶ میلی متر بارندگی در این شهر روی داده و بیشینه دمای تبریز در این مدت ۱۱ درجه بالای صفر و کمینه دما ۴ درجه بالای صفر گزارش شده است.
در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای هوای استان از جلفا با ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما از هریس با ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شده است.
آذربایجان‌شرقی از نظر موقعیت جغرافیایی در محدوده ۴۵ درجه و ۷ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۲۰ دقیقه طول شرقی و ۳۶ درجه و ۴۵ دقیقه تا ۳۹ درجه و ۲۶ دقیقه عرض شمالی قرار گرفته ‌است.
این استان با مساحت حدود ۴۵ هزار و ۴۹۰ کیلومتر مربع از لحاظ وسعت در بین استان‌های کشور در رتبه دهم قرار دارد.

ایرنا