برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۱۵ مسجد آذربایجان شرقی
برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۱۵ مسجد آذربایجان شرقی

به گزارش اویاقلیق، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی ظرفیت مساجد برگزار کننده سنت حسنه اعتکاف استان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: ۴۰ مسجد در تبریز و بیش از ۷۵ مسجد در شهرستان‌ها پذیرای معتکفان خواهر و برادر است. وی با بیان اینکه در شهرستان ها نسبت به […]

به گزارش اویاقلیق، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی ظرفیت مساجد برگزار کننده سنت حسنه اعتکاف استان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: ۴۰ مسجد در تبریز و بیش از ۷۵ مسجد در شهرستان‌ها پذیرای معتکفان خواهر و برادر است.
وی با بیان اینکه در شهرستان ها نسبت به فراخور علاقمندی و آمایش جمعیتی از ۲ مسجد تا مساجد بیشتری برای آنان در نظر گرفته شده است، یادآوری کرد: اعتکاف امسال در ایام البیض مصادف با ۲۲، ۲۳ و ۲۴ فروردین با شعار اعتکاف تعالی بخش ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی در سراسر استان برگزار می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از ثبت نام اینترنتی اعتکاف در مساجد تبریز خبر داد و اظهار کرد: این اقدام برای اولین بار در تبریز از طریق سامانه جامع در ۳۹ مسجد انجام می شود و امسال اعتکاف تخصصی دانش آموزی، اماکن نظامی و دانشگاهی نیز برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به زمان ثبت نام اعتکاف از هفتم تا هفدهم فروردین، ادامه داد: اگر ظرفیت مسجدی تکمیل نشده باشد معتکفان می توانند تا زمان برگزاری اعتکاف با مراجعه به سایت www.etekaf-tabriz.ir ثبت نام کنند.
وی تجلیل از پدران شهدا به مناسبت ولادت حضرت علی(ع)، مراسم عزاداری به مناسبت وفات حضرت زینب(س) و برگزاری دعای ام داوود توسط سخنرانان و مداحان کشوری و استانی را از مهمترین برنامه های ایام اعتکاف اعلام کرد.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از معتکفان استان را خواهران تشکیل می دهند، افزود: در این ایام برنامه های ویژه ای برای آنان برگزار می شود.
استان آذربایجان شرقی حدود ۳میلیون و ۹۰۰هزار نفر جمعیت دارد.