افزایش تعداد اعضای شورای شهر تبریز به ۶۰ نفر
افزایش تعداد اعضای شورای شهر تبریز به ۶۰ نفر

به گزارشاویاقلیق به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، شهاب الدین بیمقدار، در خصوص افزایش تعداد اعضای شورای شهر برخی شهرهای بزرگ کشور عنوان کرد: علاوه بر تهران، شهرهای بزرگ دیگر باید تعداد اعضای شورای شهرشان افزایش پیدا کند. نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم […]

به گزارشاویاقلیق به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، شهاب الدین بیمقدار، در خصوص افزایش تعداد اعضای شورای شهر برخی شهرهای بزرگ کشور عنوان کرد: علاوه بر تهران، شهرهای بزرگ دیگر باید تعداد اعضای شورای شهرشان افزایش پیدا کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی توضیح داد: لازم است اعضای شورای شهرهای بزرگ افزایش یابد تا به قولی مجلس محلی تشکیل شود و کمیسیون‌هایی برای انجام کارها در شهر داشته باشند با این روش دیگر اعضای شورای شهر تحت تاثیر عوامل بیرونی برای تصمیم گیری قرار نمی‌گیرند.

وی گفت: تا کنون چنین موضوعی به صورت جدی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مطرح نشده است اما عده ای از نمایندگان با این نظر موافق هستند و تصمیم داریم موضوع را به طور جدی پیگیری کنیم تا اگر دولت لایحه ای در نظر نگرفت به صورت طرح موضوع عملی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: شاید فعلا در باره افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران گفته می شود اما لازم است شهرهای دیگر با جمعیت های مختلف نیز تغییراتی در ترکیب شورای شهر و روستا داشته باشند تا عملکرد شوراها ملموس تر شود.

بیمقدار عنوان کرد: لازم است تعداد اعضای شورای شهر تهران به ۱۲۰ نفر برسد و شهرهایی مانند تبریز و کرج شورای ۶۰ نفر داشته باشند و شهرهای دیگر به نسبت جمعیت تعداد اعضاشان افزایش یابد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی تعداد اعضای شورای شهر، شهرهای کوچ ک نیز باید افزایش یابد چرا که این شهرها دارای قوم های مختلفی هستند و با افزایش اعضای شورای شهر از هر قومی نماینده ای در شورا حضور خواهد داشت و صدای همه شنیده می شود.