خودروهای بی‌کیفیت عمده‌ترین علت تصادفات جاده‌ای/ ابراز تاسف از فرهنگ حاکم بر رانندگی در کشور
خودروهای بی‌کیفیت عمده‌ترین علت تصادفات جاده‌ای/ ابراز تاسف از فرهنگ حاکم بر رانندگی در کشور

به گزار ش اویاقلیق به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان، سلمان خدادادی، درباره عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در ایام نوروز، اظهار داشت: با در نظر گرفتن امکانات محدود کشور عملکرد نیروی انتظامی، هلال‌احمر، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های امدادی در این ایام رضایت بخش بوده و توانستند خدمات مناسبی را به مسافران […]

به گزار ش اویاقلیق به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان، سلمان خدادادی، درباره عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در ایام نوروز، اظهار داشت: با در نظر گرفتن امکانات محدود کشور عملکرد نیروی انتظامی، هلال‌احمر، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های امدادی در این ایام رضایت بخش بوده و توانستند خدمات مناسبی را به مسافران ارائه کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اعلام کاهش هشت درصدی تصادفات فوتی در ایام نوروز از سوی دستگاه‌های ذیربط، افزود: اگر به اعلام آمار تصادفات رانندگی در طی ۱۰ سال گذشته نگاهی داشته باشیم در تمام این سال‌ها پلیس از کاهش آمار سوانح رانندگی سخن می‌گوید این در حالی است که چنین آماری درست نبوده و خلاف واقعیت است.

وی ادامه داد: اگر آمار ارائه شده در رابطه با کاهش فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی درست باشد باید در حال حاضر این آمار به صفر می‌رسید از این رو آمارهای اعلام شده نادرست بوده و به هیج وجه واقعیت ندارد در این رابطه بهتر است نیروی انتظامی در ارائه آمار درست دقت نظر کافی داشته باشد.

خودروهای بی‌کیفیت عمده‌ترین علت تصادفات جاده‌ای

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عوامل متعددی در سوانح رانندگی تاثیرگذار است عمده‌ترین علت را  خودروهای بی‌کیفیت دانست و یادآور شد: به دلیل انحصاری بودن تولیدات داخلی و عوارض بالای خودروهای وارداتی و خارجی مردم مجبور هستند از خودروهای بی‌کیفیتی مانند پراید استفاده کنند این در حالی است که جان تعداد زیادی از هموطنان در معرض تهدید قرار دارد.

حجم راه‌های کشور متناسب با تعداد خودروها نیست/پلیس به تنهایی از عهده کاهش سوانح رانندگی بر نمی‌آید

خدادادی با انتقاد از اینکه حجم راه‌های کشور متناسب با تعداد خودروها نیست، تصریح کرد: متاسفانه جاده‌های کشور استاندارد نبوده و از کیفیت لازم برخوردار نیستند؛ نیاز است حجم و ظرفیت راه‌های کشور با افزایش تعداد خودروها گسترش و افزایش یابد.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، از فرهنگ حاکم بر رانندگی ابراز تاسف کرد و ادامه داد: بهتر است تمام دستگاه ها همکاری مناسبی را در جهت کاهش سوانح رانندگی داشته باشند زیرا پلیس به تنهایی از تحقق این کار بر نمی‌آید.

رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، در مورد مصوبه مجلس مبنی بر کاهش ۳۱ درصدی حوادث رانندگی به نسبت تعداد ۱۰ هزار خودرو تا پایان برنامه ششم با بیان اینکه تحقق این مصوبه مشکل است،گفت: مادامی که به ایمن سازی و استانداردسازی جاده‌ها، اتوبان‌ها و همچنین خودروها توجه نشود به هیچ وجه با تحقق این امر روبرو نخواهیم شد.

منابع مالی دولت برای تحقق کاهش ۳۱ درصدی حوادث رانندگی تا پایان برنامه ششم محدود است

وی با یادآوری اینکه منابع مالی دولت برای تحقق کاهش ۳۱ درصدی حوادث رانندگی تا پایان برنامه ششم محدود است، تصریح کرد: اعتبارات کل کشور در حوزه توسعه ۱۰ درصد است؛ چطور با این ۱۰ درصد می توان با کاهش ۳۱ درصدی سوانح رانندگی تا پایان برنامه ششم روبه‌رو شویم.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، با بیان اینکه صدا و سیما باید برای کاهش سوانح رانندگی گام برداشته و نقش عمده‌ای ایفا کند، افزود: رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما باید تولید برنامه‌های مناسب را در دستور کار قرار داده و نسبت به ارتقای سطح فرهنگ رانندگی تلاش کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با وضعیت و روند فعلی بعید است با کاهش ۳۱ درصدی سوانح رانندگی تا پایان برنامه ششم روبه‌رو شویم، ادامه داد: انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای را در جهت کاهش سوانح داشته و همچنین رسانه‌ها نسبت به ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی توجه کافی داشته باشند.